Är det så illa? Då kan jag inte heller använda Eurobunuspoäng på sträckan på en awardbiljett, exv NRK-MUC-BKK, eller? Men visst får man poäng på codeshareflygningar? Har för mig att jag fick poäng på flygningar med Cimber från NRK-CPH och det var ju samma sak där SAS hade codeshare.
Funkar fram tills att Tyskarna lägger ner i FinspångJag tror att sådana här linjer behöver både bra anslutningar ut i världen, men även ett behov att nå destinationen behöver finnas. Jag vet inte om det finns något behov i Karlstad eller Jönköping att nå Frankfurt, men i Norrköping finns ett reellt behov av att flyga till München.
En av regionens största arbetsgivare är Siemens, i Finspång. Huvudkontoret för Siemens Energy ligger i Erdlangen och mycket verksamhet är även förlagd till Nürnberg. Det finnas även relevanta delar i München.
Vissa delar av verksamheten i Finspång samarbetar mycket med Wien, för vilket även München är en bra utgångspunkt.
När jag har tänkt lite på saken, gör detta München till ett ganska naturligt val från Norrköping.
Har inte tittat så noga på detta innan, men det förefaller (ytterst överraskande för mig) som om detta är billigare än SAS direktflyg - Jönköping till Milano för 1.600kr T/R. Om man trots slingning Karlstad-Jönköping inte får ihop mer än tio resenärer ska man nog inte ha en kontinental linje....
Själv är jag superglad för comeback för MUC-BGY, så att jag återigen kan åka från Arlanda. Med kapacitet om 45 platser istället för som förut 120 (Air Dolomiti) tycker jag man borde kunna hålla liv vid en sådan linje.
Karlstad - Jönköping - Frankfurt är ju rena rama succélinjen.
Utifrån ett pressmeddelande - MyNewsdesk.
"− Det är otroligt glädjande att Karlstad Airports siffror för 2015 visar på en total ökning med 12 % och en ökning med hela 17 % för utrikestrafiken. Det beror i första hand på vår Frankfurtlinje som går mycket bra, där både näringslivet och privata resenärer nu börjar hitta linjen som är ett smidigt sätt att snabbt ta sig ut i Europa och övriga världen från Karlstad. Och 2016 börjar positivt. I januari hade vi en passagerarökning med totalt 17 % jämfört med samma månad förra året, säger Peter Landmark."
Den går så bra att man inte ens vågade sig på att dela upp utrikestrafiken i reda tal. Och jag brukar ju själv använda procenttal när jag vill påvisa en kraftig ökning utifrån ett lågt ingångsvärde![]()
Det lär inte hända. Det fanns goda skäl att köpa 2003 och sedan dessa är verksamheten mer renoldad och verksamheten i Finspång är snarare huvudaktören inom mellansegmentet av gasturbiner. Efter uppköpet av Rolls-Royce (Not. turbinverksamhet) har snarare Finspångs ställning stärkts ytterliggare. Det borde därmed också ge en del resor åt andra hållet, dvs från München till Norrköping.Funkar fram tills att Tyskarna lägger ner i Finspång![]()
Man flyttade den mest lönsamma produktionen till Tyskland förra året, för att göra Merkel glad, så nu kommer vinsterna från Finspång att utgå. Ny VD och en tidsfrågan om när smällen kommer...Det lär inte hända. Det fanns goda skäl att köpa 2003 och sedan dessa är verksamheten mer renoldad och verksamheten i Finspång är snarare huvudaktören inom mellansegmentet av gasturbiner. Efter uppköpet av Rolls-Royce (Not. turbinverksamhet) har snarare Finspångs ställning stärkts ytterliggare. Det borde därmed också ge en del resor åt andra hållet, dvs från München till Norrköping.