Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Conrad Bangkok oppgradert fra vanlig king room til executive corner room. Er HHD. De prøvde først med vanlig executive room, men jeg påpekte at flytte noen etasjer er ikke noen oppgradering. Hadde samme issue som @simon_says91 med manglende cover på downlights i dusjen. Jeg kontaktet customer service på hotellet og etter litt frem og tilbake fikk jeg beskjed om at det var bare 12v og ikke farlig og hvis jeg ville bytte hadde de kun et røykerom ledig. Jeg prøvde å si at det var også suiter ledig på appén, noe de benektet. Sendte da avgårde en mail til Hilton customer service kl 22.45 lokal tid og fikk tilbake denne mailen etter 12 minutter.

Thank you for contacting us regarding this matter. We will be reaching out to the hotel on your behalf and requesting that they address this matter and assist as quickly as possible.

Someone will be reaching out to you shortly.

Fikk så denne mailen fra hotellet på morgenen
Greetings from Conrad Bangkok!

Please accept our sincere apologies for the unpleasant experience last night which regarding to the downlight cover missing in the bathroom. Kindly rest assured that we have reviewed your comments as a management team and together worked out through in detail the short falls in our service and products provided.

This morning, we have prepared a new room for you, so please do contact Duty Manager by dial#0 for the room change at your convenience.

We do look forward to seeing you.

Så da endte det med at vi flyttet til et nytt corner room i 27 etasje i stedet for 26.

Jag fick byta rum 2 gånger, hamna till slut på våning 30 men ingen mer uppgradering än från kingsize room till Executive room. Dock bjöd dom på bilresan ut till flygplatsen i en BMW 7-serie bil (normal kostnad 3000 Baht).

Sen hade dem gett fel info om poolens öppetider och inte nämnt någonstans att de va ett privat event. De gjorde att man missade massa tid där nere och de bjöd dom på middag för.

Fick just en svit på HGI CLT istället för billigaste vanliga rum som jag bokade. Av någon anledning är HGI det brand som över lag levererar bäst i förhållande till förväntningar imho. I princip aldrig dåligt men ofta riktigt bra.

Aldrig.

Vad jag vet är det bara Waldof Astoria, Conrad, Hilton, Double Tree samt Embassy Suites som kan ha lounge. Vet inte hur det är med de nya märkena såsom Curio.
Det känns lite trist men du verkar väldigt nöjd ändå, är det rummen som är så bra eller något annat som väger upp för utebliven GT ? :)

Aldrig.

Vad jag vet är det bara Waldof Astoria, Conrad, Hilton, Double Tree samt Embassy Suites som kan ha lounge. Vet inte hur det är med de nya märkena såsom Curio.
Jag har fått för mig att jag faktiskt besökt en lounge på HGI någon gång, men jag kan absolut inte komma på var det skulle ha varit... USA, östkusten någonstans eventuellt.

Det känns lite trist men du verkar väldigt nöjd ändå, är det rummen som är så bra eller något annat som väger upp för utebliven GT ? :)

Ska man sova 5h spelar det ingen roll om det finns någon lounge. Man hinner ju ändå inte använda den. Dessutom kostar ju spriten i princip överallt i USA.

Grejen med både HGI och Hampton Inn är att man vet ganska exakt vad man får och de underlevererar i princip aldrig. Det är få andra märken jag kan säga så om. Det är abolut inga lyxhotell, men det är enkelt och funktionellt.

Jag har fått för mig att jag faktiskt besökt en lounge på HGI någon gång, men jag kan absolut inte komma på var det skulle ha varit... USA, östkusten någonstans eventuellt.

Låter jättekonstigt - det ingår ju liksom inte i deras koncept. Eller tänker du möjligen på kaffet det serverar i lobbyn?

Låter jättekonstigt - det ingår ju liksom inte i deras koncept. Eller tänker du möjligen på kaffet det serverar i lobbyn?
Jag vet, därför irriterar det mig att jag inte kommer på vad jag tänker på för hotell. Det kan ha varit ett Hampton Inn and Suites kanske, som inte heller borde ha lounge. Finns ens det konceptet kvar eller är alla bara Hampton nu?

Håller annars med till 100% om Hampton Inn och HGI, konstant leverans på en lagom låg nivå, känns alltid förutsägbart och tryggt!

Jodå, det finns Hampton Inn & Suites fortfarande, men jag har aldrig märkt någon skillnad på dessa och vanliga HI.

Kan det ha varit ett hotell som nedgraderat sig till HGI från tex DoubleTree och råkade ha kvar loungen?

Toppen