Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

SK910 från EWR till CPH är sen. Tekniskt fel?!? Någon som vet mer hemma?

Vilken typ av ersättning bör jag hålla koll på? :)eek: skulle ju ha läst på kring detta, men har inte fått tummen ur...). Förlitar mig (än en gång) på experterna här.
Kan meddela att vi blev drygt 1,5h sen från Ewr till Cph pga problem med att stänga en lastlucka (?). Tekniker på plats hade löst det och man behövde aldrig flyga in nya delar som man hade trott. Piloten flög dock in det mesta och vi landade drygt 20 min efter utsatt tidtabell och jag hann med min flight till GOT. :)

Ny avgångstid : 20:45
SK901 10 Feb
Köpenhamn (CPH) 18:25
- New York City Ny (EWR) 21:35

Your SAS Team
Jag och frugan fick varsin 50kr vousher.

Någon som vet varför SK946 ORD-ARN är inställd idag?
Har en kompis som skulle med den flighten som har blivit ombokad till SK944 ORD-CPH och sen vidare CPH-ARN.
Så den biten har ju sas ändå skött snyggt!

SK945 har ställts in på grund av teknik. Men SAS beflyger i stället SK943 via Arlanda till Chicago och den kärran flyger hem som SK944 direkt till CPH. Tyder på att beläggningen idag på SK943+SK945 inte var på topp...

På sas.se lyckas de givetvis inte visa denna information utan säger att planet är i tid till Chicago :(

Blir för övrigt OY-KBC som får äran att flyga denna trinagelrutt.

Men överlag får man väl kanske se detta som bra hanterat med så få (allvarligt) påverkade passagerare som möjligt.

SK945 har ställts in på grund av teknik. Men SAS beflyger i stället SK943 via Arlanda till Chicago och den kärran flyger hem som SK944 direkt till CPH. Tyder på att beläggningen idag på SK943+SK945 inte var på topp...

På sas.se lyckas de givetvis inte visa denna information utan säger att planet är i tid till Chicago :(

Blir för övrigt OY-KBC som får äran att flyga denna trinagelrutt.

Men överlag får man väl kanske se detta som bra hanterat med så få (allvarligt) påverkade passagerare som möjligt.

Då har du alltså kommit fram till samma sak som mig. Får se hur mycket försenat SK944 till CPH blir. Enligt flightradar så beräknas SK943 från ARN landa vid 20:55 och då lär dom inte lyfta vid 22:05 mot CPH igen.

Då har du alltså kommit fram till samma sak som mig. Får se hur mycket försenat SK944 till CPH blir. Enligt flightradar så beräknas SK943 från ARN landa vid 20:55 och då lär dom inte lyfta vid 22:05 mot CPH igen.
Enligt FR24 har SK943 1h 20min kvar vilket betyder landning 20:20 lokal tid. Snabbstädning och lasta skumpan så kan de dra sen! :)

Toppen