Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så länge räntan (här i Sverige) är negativ är väl inte det det största problemet... Men man kan väl anta att Optiontown använder pengarna på något sätt genom exempelvis investering och att de räknar med att få in ett jämt kassaflöde så att de kan betala tillbaka pengar till oss kunder eller SAS när det lider. Vilket kan få en att fundera på vilket skydd man har som kund om Optiontown lyckas "spela bort" alla pengarna...
Så länge man betalar med ett svenskt kreditkort är man skyddad, eftersom man kan ställa samma krav på kortutgivaren som på OptionTown. Med vanliga bankkort är det värre, då blir man utan stålar om de nu skulle gå i konkurs.

Tycker det är lite lol när folk konstant i den här tråden påpekar att Optiontown inte är en säker väg till uppgradering. OK, tack för hjälpen, nån mer öppen dörr du vill sparka in?

"Det bästa sättet att försäkra sig till att resa i en viss kabinklass är att boka den från början": Va!!? ere sant? Agehall, så mycket tid som du lägger på det här forumet (som till stor del handlar om att hitta bra deals, maximera poäng och flyga bekvämt) har jag svårt att tro att du hostar upp för C varje gång du vill ha det lite trevligare ombord... Just sayin. ;)

Jag tror jag testar att byta konto på OT (tack Johanna), det gjorde jag ofta förr och då fick jag igenom fler uppgraderingar än jag fått på senaste. Det verkar ju rimma med det här med att de använder pengarna som ett korttidslån. Ny kund = ge uppgradering för att bygga förhoppning. Gammal trogen kund = använder pengarna, ger ingen uppgradering.

Last edited:
Du kan ju inte sitta och gnälla över att du inte får igenom uppgraderingar som inte på något sätt är garanterade i mån av plats och bli förvånad när vi påpekar att du borde köpa den kabinklass du vill resa i.

"Det bästa sättet att försäkra sig till att resa i en viss kabinklass är att boka den från början": Va!!? ere sant? Agehall, så mycket tid som du lägger på det här forumet (som till stor del handlar om att hitta bra deals, maximera poäng och flyga bekvämt) har jag svårt att tro att du hostar upp för C varje gång du vill ha det lite trevligare ombord... Just sayin. ;)
Nej, det finns gånger då det inte blir C, men då har jag även noll förväntningar på att jag ska resa i någon annan kabin än den jag bokat. Dock är det alltid C eller F när jag reser longhaul, framförallt privat - annars stannar jag hellre hemma.

Och skulle SAS kännas för dyra, så hittar man alt. Men som sagt, OT i all ära men risken att bli sittande i Plus på long-houl... Nej Tack
Håller med Agehall, aldrig under Business på long-haul. Bokar alltid extremt tidigt så jag är förvissad om att jag får minst C... till ett bra pris.

Du kan ju inte sitta och gnälla över att du inte får igenom uppgraderingar som inte på något sätt är garanterade i mån av plats och bli förvånad när vi påpekar att du borde köpa den kabinklass du vill resa i.

Oj förlåt jag måste ha hamnat fel, trodde detta var en forumtråd med rubriken "Uppgradering med Optiontown" (och att det var en plats man kan ställa frågor till folk som vet mer än en själv, få lite mer info och insikter om hur saker funkar och hur man kan göra saker bättre). Om du syftar på min kommentar att jag var "riktigt irriterad" som "gnäll" så är det nog ganska naturligt att man känner besvikelse över att ens hit-ratio gått från 75% till 10%. Du kanske kan relatera till när du försöker boka dom där awardbiljetterna för longhaul i C och F?

Jag förväntar mig inget. Jag hoppas. Men besviken, det kan man vara ändå.

Last edited:
Oj förlåt jag måste ha hamnat fel, trodde detta var en forumtråd med rubriken "Uppgradering med Optiontown" (och att det var en plats man kan ställa frågor till folk som vet mer än en själv, få lite mer info och insikter om hur saker funkar och hur man kan göra saker bättre). Om du syftar på min kommentar att jag var "riktigt irriterad" som "gnäll" så är det nog ganska naturligt att man känner besvikelse över att ens hit-ratio gått från 75% till 10%. Du kanske kan relatera till när du försöker boka dom där awardbiljetterna för longhaul i C och F?

Jag förväntar mig inget. Jag hoppas. Men besviken, det kan man vara ändå.
OK. Men du har i vart fall fått svar på din fråga. Det finns inget du själv kan göra för att öka dina chanser till lyckad OT-uppgradering.

OK. Men du har i vart fall fått svar på din fråga. Det finns inget du själv kan göra för att öka dina chanser till lyckad OT-uppgradering.

Jorå, tack tack!

PS: Älskar bloggen. Tycker dock att du gav lite höga poäng för maten på Pastis. Väntar med spänning på nästa inlägg.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen