Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Agö

Medlem
Jo, den kärran ska ha business ombord. Frågan är om det fortfarande är en lånekärra eller om det som flög SVG-IAH är ombyggd än.

Men är det samma typ av stolar som i Privatair-flighten mellan Stavanger och Houston, som väl var SAS gamla C-stolar, eller är det nån variant som ser mer ut som en LH-stol (ej heller fully flat) av nåt slag?

Om det är en 737-800 är det alltjämt "lånekärran" (D-APBC) SAS har fått från PrivatAir i utbyte mot den 737-700 (HB-JJA) som gått på Stavanger-Houston och som senast sågs av en uppmärksam medlem i Kapstaden på väg på Antarktis. SAS ska behåla D-APBC fram till sommarschemat (vilket väl är 27 mars) då en nykonfad HB-JJA kommer in i matchen igen. Ser för övrigt att HB-JJA landade i Tunis (!) igår, haha.

@JeanHell : här finner du några bilder på Business Class på D-APBC vilket är den kärra du ska flyga mellan Köpenhamn och New York. Det är mycket riktigt Lufthansas gamla affärsklasstolar.

LIVE: Inställd flight från Oslo till New York med SAS | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

@Brandten kan säkert berätta mer...
 

M.K

Medlem
Hej,

Jag testade OT nu på fyra intra-skandinaviska flights närmaste dagarna där firman bara hade köpt lägsta GO denna gång förmodligen beroende på ett extremt lågt pris. Jag lade in förfrågan igår kväll, fick positivt svar i morse och första flighten är i morgon.

Totalt 132 euro så dåligt värde bara för 5000 poäng istället för 1260, 33öre/p, men två flaskor vin eller röda Mikkeler per flight, plats längst fram samt ett litet steg närmare Diamond gör att det troligen är värt det för mig. Drygt 35000 poäng efter detta och min QP sträcker sig till oktober så det kan gå då Jag redan har 22 planerade SAS flights fram till dess. Jag hade faktiskt missat att detta var möjligt på SH så stort tack till BC i vanlig ordning för infon :)
 

lillemannen

Medlem
Fick igenom en OT i morse från puls till business för 270 € för torsdagen flight ARN-Hongkong, tackar =)
Gjorde förfrågan för 8 dagar sedan.
 

Ormen

Medlem
Ursäkta min okunskap men vilken bokningsklass hamnar man i vid OT-uppgradering på interkontinentalflights (både plus och business)? Intra-EU är det ju högsta som gäller, är det likadant interkontinentalt eller hamnar man i Plus- resp. business saver?
Gissar att svaret finns här någonstans men kan inte hitta vid sökning på forumet..
 

lillemannen

Medlem
Ursäkta min okunskap men vilken bokningsklass hamnar man i vid OT-uppgradering på interkontinentalflights (både plus och business)? Intra-EU är det ju högsta som gäller, är det likadant interkontinentalt eller hamnar man i Plus- resp. business saver?
Gissar att svaret finns här någonstans men kan inte hitta vid sökning på forumet..

saver, har jag hamnat i när jag har fått igenom.
 

Avgeek

Medlem
Jag har en flygning ARN-OSL nu på torsdag kl 07.15. Jag behöver nu flyga onsdag kväll istället. Jag läste att det i vissa fall går att ändra flight när checkin öppnat om man uppgraderat till Plus med Optiontown. Det jag undrar är om det går att "flytta bak" flighten eller om det endast går att flytta fram den? (dvs flyga senare på torsdagen).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen