Agö
Medlem
Garanterat dyrare med åkermark i t ex Holland.Det är en östgötsk storbonde som sa det till mig. Nu lämnar vi det![]()
Garanterat dyrare med åkermark i t ex Holland.Det är en östgötsk storbonde som sa det till mig. Nu lämnar vi det![]()
Exakt. Det här handlar inte om reguljärtrafik egentligen. Det här handlar om tester av Gripen mm. Därav fick MP lägga sig med sitt förslag att flytta flygplatsen till Malmen. SAAB kräver en bana nära sig. På köpet får vi lite reguljärtrafik.
Jag kan se en hel del problem med att ha slutmontering av Gripen i lokaler utanför SAABs huvudområde. Säkerhetsklassning gör att det blir väldigt omständigt att flytta dessa mellan fabriker...
Jodå. Det är uppenbarligen det största problemet för de kommuner som har väldigt stor tillgång till mark utanför stadskärnan.Dessutom, yta för att bygga bostäder är inte ett problem ute på landet.
Intressant, jag tycker inte LRFs siffror stämmer helt med vad SCB redovisar*, men jag har inte gjort någon uppställning och exakt jämförelse.
Det som dock inga av siffrorna visar på är att Sverige skulle ha EUs dyraste åkermark...
Men jag håller med om att vi är rätt OT för businessclass, så jag tror vi kan lämna diskussionen så.
*) http://www.scb.se/Statistik/JO/JO1002/2014A01/JO1002_2014A01_SM_JO38SM1501.pdf
Omformulerar mig - det är ingen brist på yta.Jodå. Det är uppenbarligen det största problemet för de kommuner som har väldigt stor tillgång till mark utanför stadskärnan.
Man vill förtäta för att det är en billigare lösning.