Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Han menar väl att han hellre tar en seat-block i Minus än i Plus då han kan bre ut sig där.... :)
Man kan ju bre ut sig lika mycket i plus som i go?
Största anledningen till att hellre sitta i Go var ju för att man inte kan fälla upp armstödet i plus, det kan man ju inte på rad 41 heller, därav min kommentar.

Som någon skrivit tidigare så diskas man från CU om inf är med på biljetten.

Detta enligt info som gått ut från SAS när man införde detta.
Jag är tacksam för ditt inlägg. Men som jag sagt tidigare i tråden så finns det ju två sätt att resa med infant. I knäet eller i babycot. Så min fråga gällde ju om någon fått CU med infant i knäet - vilket enligt SAS ej ska vara diskvalificerande

Då måste jag ju också ställa frågan om det är någon här med specialkost som fått CU?

Uteblivna svar på denna fråga tolkar jag som att ingen med specialkost hittills har fått CU. Det spär ju på min paranoia att man faktiskt diskrimineras om man har specialkost.

För övrigt så har jag sett hänvisningar till supportens svar kring CU, någon form av utkommunicerat regelverk kring CU etc. Var hittar man detta?

Jag är tacksam för ditt inlägg. Men som jag sagt tidigare i tråden så finns det ju två sätt att resa med infant. I knäet eller i babycot. Så min fråga gällde ju om någon fått CU med infant i knäet - vilket enligt SAS ej ska vara diskvalificerande
Enligt vissa på SAS så är man diskvalificerad om man reser med Infant, enligt supporten är man det inte. Som jag ser det är en infant en infant oavsett hur detta barn nu planerar att resa.
Det är ingen som rapporterat om att man fått igenom CU med en infant i bokningen.

Uteblivna svar på denna fråga tolkar jag som att ingen med specialkost hittills har fått CU. Det spär ju på min paranoia att man faktiskt diskrimineras om man har specialkost.

För övrigt så har jag sett hänvisningar till supportens svar kring CU, någon form av utkommunicerat regelverk kring CU etc. Var hittar man detta?
Det finns inget officiellt men det står lite i första posten i denna tråd. Jag är rätt övertygad om att SAS inte vill gå ut med exakta kriterier.

Det spelar ingen roll hur barnet färdas. Har man INF i bokningen så är man inte aktuell för CU.

Men.. Konstigare saker har ju hänt :).

Jag känner bara till två sätt att resa med inf. I knät eller egen stol. Vaggan är väl bara ett komplement till knävarianten?

Enligt vissa på SAS så är man diskvalificerad om man reser med Infant, enligt supporten är man det inte. Som jag ser det är en infant en infant oavsett hur detta barn nu planerar att resa.
Det är ingen som rapporterat om att man fått igenom CU med en infant i bokningen.
Jag förstår poängen. Men frågan måste väl ändå få ställas? Annars får jag se själv om två veckor när jag flyger. :)

Det spelar ingen roll hur barnet färdas. Har man INF i bokningen så är man inte aktuell för CU.

Men.. Konstigare saker har ju hänt :).

Jag känner bara till två sätt att resa med inf. I knät eller egen stol. Vaggan är väl bara ett komplement till knävarianten?
Med tanke på att barnet ska vara fastspännt vid start och landning och babycot inte är framme då så lär det räknas som infant in lap.

Toppen