Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Men vad är det för attityd. Kan vi inte vara sakliga istället? Ge mig belägg för att just denna fråga med infant och CU skulle ha föregåtts av en lögn från SAS sida? Jag vill ju bara veta. Ni som har svaret kan ju svara istället.
Problemet med SAS kundtjänst är att de ofta har fel när man frågar dom, sen kan det självklart vara så att de i detta fall har helt rätt men det är det ingen här som vet eller rapporterat om att det fungerar (vad jag kan komma ihåg).
Senast jag frågade SAS kudntjänst om hur många väskor jag fick ta med på hemresan från USA när första flighten var med Virgin America så var svaret att jag skulle få ta med 2 stycken (eller om det var fler). Visade sig att jag bara fick checka in 1 väsla gratis och betala för den andra. Vände mig då till SAS och ville ha tillbaka den utgiften men fick till svar att kundtjänst då hade givit mig fel svar och att jag skulle betala för den andra väskan.

Det finns tyvärr inga officiella "regler" för vad som gäller för Courtesy Upgrade så väldigt svårt att veta om den infon du har fått stämmer eller inte.

Men vad är det för attityd. Kan vi inte vara sakliga istället? Ge mig belägg för att just denna fråga med infant och CU skulle ha föregåtts av en lögn från SAS sida? Jag vill ju bara veta. Ni som har svaret kan ju svara istället.
Kundtjänst har kanske inte ljugit men mycket sannolikt okunskap om Courtesy Upgrade.
Enligt tidigare kommunikation (se första inlägget) bokningen med infant är diskvalificerad från Courtesy Upgrade.

Problemet med SAS kundtjänst är att de ofta har fel när man frågar dom, sen kan det självklart vara så att de i detta fall har helt rätt men det är det ingen här som vet eller rapporterat om att det fungerar (vad jag kan komma ihåg).
Senast jag frågade SAS kudntjänst om hur många väskor jag fick ta med på hemresan från USA när första flighten var med Virgin America så var svaret att jag skulle få ta med 2 stycken (eller om det var fler). Visade sig att jag bara fick checka in 1 väsla gratis och betala för den andra. Vände mig då till SAS och ville ha tillbaka den utgiften men fick till svar att kundtjänst då hade givit mig fel svar och att jag skulle betala för den andra väskan.

Det finns tyvärr inga officiella "regler" för vad som gäller för Courtesy Upgrade så väldigt svårt att veta om den infon du har fått stämmer eller inte.
Tack. Saklig information hjälper alltid. :)

Kundtjänst har kanske inte ljugit men mycket sannolikt okunskap om Courtesy Upgrade.
Enligt tidigare kommunikation (se första inlägget) bokningen med infant är diskvalificerad från Courtesy Upgrade.
Ja men frågan är om det är infant med babycot eller inte? Att babycot är uteslutet förstår jag för det är ju så platsspecifikt.

Ja men frågan är om det är infant med babycot eller inte? Att babycot är uteslutet förstår jag för det är ju så platsspecifikt.
Dock finns det platser i Business (även i plus tror jag) för babycot så det skulle inte vara omöjligt.
Förhoppningsvis får du en Courtesy Upgrade så att du får resa lite bättre och vi vet då på forumet att det är möjligt att få en CU med infant in lap.

Tills SAS kundtjänst bevisat motsatsen i denna fråga så skulle jag säga att det är 50/50 om de har rätt. Man kan ju hoppas att de vet vad de pratar om men inget jag skulle sätta pengar på direkt. Jag är också lite tveksam till att de berättar utåt vilka kriterier som gäller för att kunna få en CU.

Jag utgår ifrån tidigare kommunikation och där står det endast om infant. Ingenting om med babycot eller inte.

Jag vet att SAS gamla Business class har plats för babycot på första raden.
16044976597_680dcef3d9_z.jpg

(Foto: Jonas C, ur http://www.businessclass.se/forum/threads/jul-och-nyårsresa-till-tokyo-i-sas-business-class.22143/ )

Däremot har jag inte flugit med SAS nya Business class än så andra som har gjort kan säkert svara på om det finns babycot plats i SAS nya Business class.

Jag skulle givetvis också hellre lita på supporten än att skriva dryga inlägg som "jag tror på tomten". Tyvärr har jag haft tillräckligt mycket dåliga erfarenheter av de svar olika kundtjänster (inom flygindustrin) gett mig att jag jämställer en fråga till kundtjänst med att spela på lotto. Jag kan ha tur och då visar det sig att svaret jag får är rätt eller så är svaret fel. Tyvärr visar sig svaret oftast vara fel. :(

Toppen