Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just HKG verkar inte vara en lyckosam destination för OT att döma av inläggen här och mina egna erfarenheter. Nekad M -> Y/C 17NOV15 HKG-ARN samt 25JAN16 HKG-ARN. Håller tummarna för bättre lycka på ARN-LAX i april!

Jag har gett upp OT på long-houl, sommarpriser ipå SK Z alt JV i P-klass...eller OW i I-klass får ersätta. Dyrare javisst men tyvärr tanken på långflygning i Ek..

Nekad OT CPH-SFO imorgon. Får göra försök med poäng eller cash på plats.

Jag har inte flugit via CPH på åratal, vart går jag för att försöka uppgradera där? Och hur kombineras det bäst med fika i loungen? Kan man gå till gate/desk och fixa uppgradering och sedan återvända till loungen?

Nekad OT CPH-SFO imorgon. Får göra försök med poäng eller cash på plats.

Jag har inte flugit via CPH på åratal, vart går jag för att försöka uppgradera där? Och hur kombineras det bäst med fika i loungen? Kan man gå till gate/desk och fixa uppgradering och sedan återvända till loungen?
Vid gate eftersom du är i transfer. Finns särskilda diskar vid varje gate som sysslar med uppgraderingar. Och ja, du kan gå tillbaka till loungen. Bara att knalla igenom passkontrollen igen.

Vid gate eftersom du är i transfer. Finns särskilda diskar vid varje gate som sysslar med uppgraderingar. Och ja, du kan gå tillbaka till loungen. Bara att knalla igenom passkontrollen igen.
Jag såg en banner sist jag var i CPH Lounge om att man kunde prata med loungepersonalen om uppgradering. Oklart om det enbart var med poäng eller även med pengar. Värt ett försök iaf.

För 3 år sedan fick jag igenom EWR-ARN på OT fr. Plus till Buiness.
Men känslan att sedan man renoverade long-haul flottan så har tuppkammen växt till sig på SAS...?
Nästan som lottovinst om man får igenom OT på long-haul nu för tiden...

NEKAD uppgradering CPH-DUS, hade betalat €51.

Signade upp
2016-02-01 13:40
Nekad uppgradering
2016-02-03 15:35
Avgång
2016-02-05 20:45

Hit rate än så länge
8/9 EU-segment (utanför Norden)
10/10 Norden-/Baltikum-segment

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen