Senaste nytt

LIVE: Inställd flight från Oslo till New York med SAS

Den som väntar på något gott... o_O:D
Hoppas att du får svar snart och tack för att du uppdaterar oss. :)
Tyvärr blir det nog inget svar snart. :(

Jag frågade hur lång handläggningstid det var hos Amex och hon kunde inte svara men just nu (iom vädret i USA) så hade de VÄLDIGT mycket att göra. Vilket inte borde påverka mig kan jag tycka eftersom jag skickade in min claim innan, menmen.

Jag är bara glad över att få följa dina strapatser och resultatet utav det hela.
Jag följer ju tråden så när det poppar upp en uppdatering så är det en av de första utöver mina trådar som jag kollar först. :)

Hej Brandten

Tack för ditt e-mail.

Vi på SAS ber om ursäkt för de problem som uppstått i samband med din resa med oss.

Ni har, i enlighet med EU261/2004, rätt till en kontant ersättning om 600 EUR/person, totalt 1200 EUR.

Jag har därför idag gjort en överföring på 11134 SEK (1200 EUR) till ditt bankkonto, det kan ta upp till 5 bankdagar innan du har pengarna synliga på ditt konto.

Det är min förhoppning att kommande resor ska bli enbart smidiga och positiva upplevelser.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag.

Med vänlig hälsning

Theresa
Customer Care Team

SAS
Visit us at flysas.com

Hej Brandten

Tack för ditt e-mail.

Vi på SAS ber om ursäkt för de problem som uppstått i samband med din resa med oss.

Ni har, i enlighet med EU261/2004, rätt till en kontant ersättning om 600 EUR/person, totalt 1200 EUR.

Jag har därför idag gjort en överföring på 11134 SEK (1200 EUR) till ditt bankkonto, det kan ta upp till 5 bankdagar innan du har pengarna synliga på ditt konto.

Det är min förhoppning att kommande resor ska bli enbart smidiga och positiva upplevelser.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag.

Med vänlig hälsning

Theresa
Customer Care Team

SAS
Visit us at flysas.com
Vad kommer du att boka för dom slantarna? :)

Och övriga ersättningar går till trevliga hotell? :D

Bra att SAS inte tog allt för lång tid på sig och gjorde rätt utan krångel.

CHAPTER 2 - CLAIM REQUESTS
Idag trillade även poängen in och det blev så här till slut.
ARN-OSL = 250
OSL-CPH = 250
CPH-EWR = 3000
SFO-CPH = 7500
CPH-OSL = 315
OSL-CPH = 315
CPH-ARN = 315
Det fattas alltså EWR-LAS med UA.
Efterregistrerade poäng för EWR-LAS 27/1 och igår kom de sista 1150 EB-poängen in på kontot för resan.

Den som väntar på något gott... o_O:D
Hoppas att du får svar snart och tack för att du uppdaterar oss. :)
Amex mailade mig 28/1 och ville veta hur jag tagit mig ARN-OSL t/r eftersom just den här bokningen var OSL-LAS t/r.
Förklarade att det var två separata bokningar och på varje fråga de ställer/får svar på så har de 5 arbetsdagars handläggningstid! :mad:

Update:
Inget från United, antar att det kommit bort på vägen.
Förklarade läget för Amex som bad mig skicka in även dessa kvitton (2st väskor) för komplettering och utbetalning av Amex istället.
Har inte sett några pengar på kontot än men snyggt hanterat ändå!

Jag skulle ha kontaktat United igen...
När jag har lite tid så skulle jag kunna kontakta en polare som jobbar på United, dock som tekniker men han kanske kan guida mig vidare.

Har du lust att i ett PM kortfattat ge mig de viktigaste punkterna och detaljerna så drar jag iväg ett meddelande till honom. :)

Toppen