Senaste nytt

SAS - seat blocking?

Nästan full flight Köpenhamn - Beijing. Bokad i Go. Optiontown som inte gick igenom. Kollade seat map hos boarding agent och A-sätet bredvid mitt B-säte hade en block. Således två platser till mig i 9h. Sweet! (med tanke på resepolicy i M och Optiontown som filade)

Ska åka med en icke-EBmedlem snart, har bokat platserna 8A samt 8B. Skulle gärna vilja använda seatblock på 8C för att få mer komfort. Jag är diabond-medlem, hur ska jag göra?

Om jag köper 2 säten, kan jag checka in mig på båda och får poäng för båda?
Du kan säkerligen checka in båda men poäng får du endast för ett säte. Det jag menade var möjligheten att köpa SB vilket är fullt möjligt.

71d0861bca112dc141663b6323a4c189.jpg

Lita inte på SAS att detta ska fungera, var med på en flygning där en person köpt 2 säten för att kunna ha det nyligen opererade benet utsträckt på ett bra sätt. Dock hade man nog missat detta och verkade bara räkna antal incheckade personer och fyllde på planet med försenade passagerare så att planet blev knökfullt. Detta resulterade i 45minuters fördröjning innan CC tvingades be 1c flytta på sig och byta plats så vi kunde lyfta.

Lita inte på SAS att detta ska fungera, var med på en flygning där en person köpt 2 säten för att kunna ha det nyligen opererade benet utsträckt på ett bra sätt. Dock hade man nog missat detta och verkade bara räkna antal incheckade personer och fyllde på planet med försenade passagerare så att planet blev knökfullt. Detta resulterade i 45minuters fördröjning innan CC tvingades be 1c flytta på sig och byta plats så vi kunde lyfta.
Intressant. Med tanke på att köpet ska genomföras genom kundservice så förstår man att det kan gå fel.

Du kan säkerligen checka in båda men poäng får du endast för ett säte. Det jag menade var möjligheten att köpa SB vilket är fullt möjligt.
Förstod att det gick att boka SB men tänkte att om jag köper fler biljetter borde jag få poäng för alla biljetter. Förstår inte varför det inte skulle gå.

Toppen