Senaste nytt

SAS - seat blocking?

Jodå, soft seatblock finns. Men sen skiter personalen i det uppenbarligen när de tar över kontrollen på flygplatsen och sätter folk lite hur de vill.

Jag kollade för skojs skull med SAS vad det kostar att köpa ett fritt säte bredvid och så dyrt var det ju inte. Min biljett Arlanda - London (i Go) kostar 399 kr och att betala för ett fritt säte bredvid skulle kosta lika mycket till minus skatter och avgifter, så priset för ett fritt säte bredvid skulle bara bli 111 kr då skatter och avgifter utgör 288 kr. Om priset i Go är dyrare blir också fria såtet bredvid dyrare. Det är faktiskt helt okej med 111 kr tycker jag. Vill man har fritt säte i Plus är priset alltid 1500 kr inom Europa, vilket väl inte är så prisvärt.

Jag kollade för skojs skull med SAS vad det kostar att köpa ett fritt säte bredvid och så dyrt var det ju inte. Min biljett Arlanda - London (i Go) kostar 399 kr och att betala för ett fritt säte bredvid skulle kosta lika mycket till minus skatter och avgifter, så priset för ett fritt säte bredvid skulle bara bli 111 kr då skatter och avgifter utgör 288 kr. Om priset i Go är dyrare blir också fria såtet bredvid dyrare. Det är faktiskt helt okej med 111 kr tycker jag. Vill man har fritt säte i Plus är priset alltid 1500 kr inom Europa, vilket väl inte är så prisvärt.
Hur köper man det?

Hur köper man det?
Köp seatblock på SAS flighter för 1500kr inom Europa | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

samt här:

Vlj/boka sittplats ombord - SAS

Edit: kan lägga in infon här också.

• Extra sittplatsOm du behöver ett extra säte för att sitta bekvämare eller av medicinska skäl
    så kan du boka en extra ledig sittplats intill din egen.
    Mer om extra sittplats
    • Beställ den extra sittplatsen samtidigt som du bokar din resa, antingen via resebyrå eller SAS Customer Contact Center.
    • Priser
    SAS Go: Lägsta tillgängliga pris i din bokade serviceklass, exklusive skatter och avgifter.

SAS Plus: 1000SEK/sträcka (inrikes) och 1500SEK/sträcka (Skandinavien/Europa)
    • När du bokar en extra sittplats:
      - Checka in på flygplatsen istället för på internet.
      - Den extra sittplatsen är till för ökad komfort och får inte användas för att
      transportera extrabagage.

Köp seatblock på SAS flighter för 1500kr inom Europa | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

samt här:

Vlj/boka sittplats ombord - SAS

Edit: kan lägga in infon här också.

• Extra sittplatsOm du behöver ett extra säte för att sitta bekvämare eller av medicinska skäl
    så kan du boka en extra ledig sittplats intill din egen.
    Mer om extra sittplats
    • Beställ den extra sittplatsen samtidigt som du bokar din resa, antingen via resebyrå eller SAS Customer Contact Center.
    • Priser
    SAS Go: Lägsta tillgängliga pris i din bokade serviceklass, exklusive skatter och avgifter.

SAS Plus: 1000SEK/sträcka (inrikes) och 1500SEK/sträcka (Skandinavien/Europa)
    • När du bokar en extra sittplats:
      - Checka in på flygplatsen istället för på internet.
      - Den extra sittplatsen är till för ökad komfort och får inte användas för att
      transportera extrabagage.
Perfekt, tack!

Toppen