Swedavia skrev:2014:New plaza with security checkpoint in Terminal 5Modern baggage system in Terminal 2Objective: Integrated domestic and international operationsKlicka för att utvidga...
Airliners.net skrev:Swedish Civil Aviation Authority, Swedavia, is investing heavily in Stockholm-Arlanda Airport.Terminal 2 will get some extra 2000 square meters and major improvements will also take place at Terminal 5.There have been several rumors about airlines moving in between terminals when works are completed.Would this be a feasible scenario for the future?:T2: All flights from Oneworld and Skyteam carriers (today lowprice carriers, mostly Norwegian)T4: All Norwegian flights, international and domestic (today SAS domestic flights and some other carriers)T3: Remains the sameT5: All Star carriers and nonaligned airliners. Leisure traffic. SAS move their domestic operation here. (today all international flights except some no frills airlines)If SAS entire operation would come together in T5 that would be an interesting scenario. That would be an incentive for more longhaul flights.Klicka för att utvidga...
AHO skrev:Jag tycker att det vore bra om LCC flyttar till T3.Det blir antingen bussgate eller promenera direkt till flygplanet.Klicka för att utvidga...
pst skrev:Tyvärr dröjer det till 2014 då tullen vill ha viss åtskillnad mellan inrikes och utrikes om jag läste en gammal presentation rätt. De har ju fått ge sig när det gällde direktincheck av bagage från SAS men de är än så länge inte lika liberala som i Tyskland exvis.Klicka för att utvidga...
Traveller skrev:LCC kan väl få ett tält som kan kallas för Terminal 1?Klicka för att utvidga...
mry skrev:Men man tittar på andra lösningar på detta, t.ex. bygga en gångtunnel med rullband i luften utanför sky city.Klicka för att utvidga...
Terminal 1 är väl Bromma?Traveller skrev:LCC kan väl få ett tält som kan kallas för Terminal 1?Klicka för att utvidga...
gdaily skrev:Terminal 1 är väl Bromma?Klicka för att utvidga...
och inlägg från en annan tråd:mry skrev:På pendlarmötet idag fick vi vet att det inte är möjligt att flytta alla SAS flygningar till Termial 5 då det inte finns tillräckligt med gater. Detta gäller även om man flyttar alla andra flygbolags flygningar (förutom de utanför EU).Men man tittar på andra lösningar på detta, t.ex. bygga en gångtunnel med rullband i luften utanför sky city.Klicka för att utvidga...
Har det bekräftats av Swedavia?olo skrev:Först delar jag drömmen om T5 som en *A-terminal.På pendlarmötet i Göteborg, som det rapporterades om här, utlovades renovering och utbyggnad av T4-loungen och dessutom en airside-gång T4-T5, utanför SkyCity.Jag fick en känsla, utan att minnas att några detaljer gavs att även utbudet skulle öka i någon form.Klicka för att utvidga...