Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men, det var ju 1000 SEK mer än vad jag hade betald via OT. Och man missar EB poäng så klart.
Undrar varför SAS gör så här?
Dessutom fanns lite platser i C och även mycket plats in Plus.
Men varför fick jag avslag via OT?!
Visa bifogad bild 46994

Som aktieägare tycker jag det var utmärkt agerat av bolaget! Plockade 1000 kronor mer av dig, slipper dela med mig av förtjänsten till Optiontown, och slipper kreditera mer EB-poäng.

Men man undrar så klart vad som styr tillgång på OT eftersom det uppenbarligen finns platser?

Dessutom verkar det vara systematiskt för priset på uppgraderingen från SAS som alltid kommer när man fått nej av OT ligger alltid väldigt nära i pris.

Jag tror så här: Den som söker OT tidigt och betala mindre pengar får avslag.
Däremot den som söker OT senare och betala mer pengar får sin uppgradering.
Här gäller inte first comes first served. Utan SAS vill säkert kör max profit.

Den teorin kan jag avslå direkt.

Jag och @bnr la OT på exakt samma flighter ARN-CDG-CPH-ARN. Han köpte 1 vecka före mig för 40 euro per leg medans jag betalade bara 35 euro per ben. Vi båda blev uppgraderade.

Den teorin kan jag avslå direkt.

Jag och @bnr la OT på exakt samma flighter ARN-CDG-CPH-ARN. Han köpte 1 vecka före mig för 40 euro per leg medans jag betalade bara 35 euro per ben. Vi båda blev uppgraderade.

Kanske det. Då prata man 5 EUR i mellan.
Men på longhaul är det säkert en annan grej. OT ligger mellan 349 och 549 EUR har jag för mig.

Du verkar göra misstaget att tro att uppgraderingar är givna. Det är de inte.

Min känsla är att OT går igenom på longhaul om det är relativt fullt, eller fullt. Att man då får lite pengar istället för att flytta på folk gratis.

Nattens flygning från IAD var väldigt lätt och luftig i alla kabiner. OT nekades från GO till Plus.

Kul att läsa, tänkte precis lägga OT på ARN-CPH-CDG. €39 per leg. Helt ny som jag är undrar jag då vad den nya biljetten ger för intjäning? Som plus full flex?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen