Senaste nytt

LIVE: Inställd flight från Oslo till New York med SAS

Japp, 936.

Blir nog inget mer loungehoppande än dessa två. Singapore-loungen ligger vägg i vägg med denna, men den var stängd när jag gick förbi.

Bingo. Sitter på 31H med nära nog oändligt benutrymme och verkar få platsen bredvid mig tom.
(Får väl nöja mig med denna vinst då jag inte köpte någon powerball-lott. Jackpot på den är visst över en miljard dollar nu, så det var viss hysteri kring detta den här veckan. Vann jag en miljard dollar så skulle jag nog kunna unna mig att åka betald First ibland, kanske till och med testa The Residence.)

Verkar som att alla i cockpit heter Jens. En heter även Jensen i efternamn.

Fick en tanke på Corn Flakes-paket..
Hade lite samma härom dagen. Den enda jag märkte fick extra service i C var en EBP. I övrigt var nästan hela kabinen EBG eller EBD i C och vet att det satt en del med status längre bak också - hade inte mindre än 4 orelaterade vänner/affärsbekanta med minst EBG längre bak.

Nu har jag boardingkort. Tydligen är vi 27 Diamonds ombord idag, så man ska nog inte räkna med för mycket EBD-recognition.
27 min sen takeoff...
uploadfromtaptalk1452751966792.jpg

Första 3 väskorna på bandet på ARN... :)

Nu tullen, exit, bilen, hem and it's all over. Innan jag ska claima allt och dra igång den biten. Tack alla som läst och kommenterat. Jag uppdaterar här sedan hur claimen går (vad är svenska ordet?).
Fantastisk reiseskildring. Fulgte denne live fra Washington innimellom møtene. Det er nok mange som kjente seg hjemme i problemene og hadde medfølelse underveis. Takker for fin underholdning :)

Et lite tips som få vet om:
Reiseforsikring er additiv, i alle fall i Norge. Hvis man har dekning i to selskap kan man få dekket summen av de to ( eller tre eller fire). For mitt vedkommende har jeg dekning for forsinket bagasje på 5000 kr i jobbens reiseforsikring, og 10000kr i Eurocar Platinum. Hver gang bagasjen blir borte får jeg ut en PIR, jubler på veien ut, shopper for 15000kr og sender inn claim med PIR på 15000 til Europeiske. Det som er virkelig smood er at de utbetaler hele beløpet innen en time, og Europeiske sender claim videre til det andre selskapet. Håper du kan bruke denne muligheten også i Sverige, det holder i alle fall meg med "arbeidsklær" fra Hugo Boss ;)

Som andra har påpekat så hade du tur och kom till United Club på en bra dag. Jag var just inne i loungen, och det var ungefär samma upplägg, men utan skinka och salami, dvs bara hummus och grönsaksstavar. Sitter i EVA Airs lounge nu som är betydligt mindre, men har ett större matutbud (flera val av varm mat).

Jag hade egentligen övervägt att lämna flygplatsen och ta en Uber till In-n-Out som ligger 7 minuter från SFO för en burgare, men då det gick att ta sig till den internationella terminalen airside så orkade jag inte med att gå igenom security en extra gång. Nu hoppas jag bara att jag kan få ett boardingkort från gaten när de öppnar den och att mitt baggage som taggades i LAS får följa med (jag har checkat in på SAS-flighten online och har ett boardingkort som PDF).

Hmm.. de två ggr som jag vart där och åkt med SK936 har bade EVAs och Singapores lunge vart stängda. Spenderade timmarna I ovan nämnda United Club, tycker den var helt OK för att vara United Club-lounge.

Bingo. Sitter på 31H med nära nog oändligt benutrymme och verkar få platsen bredvid mig tom.

Det blev ännu bättre. Efter boarding complete flyttade jag fram till en ledig mittsektion där jag hade fyra säten för mig själv. Efter middagen la jag mig raklång (mer "fully flat" än i C då det var gamla kabinen...) och sov oavbrutet fram till 45 minuter innan landning. Mycket smärtfritt.

Nu har jag boardingkort. Tydligen är vi 27 Diamonds ombord idag, så man ska nog inte räkna med för mycket EBD-recognition.

Även här överraskades jag positivt. Efter att dryck hade serverats innan middagen så kom en CC fram och frågade om det var jag som hade flyttat från 31H. Hon undrade om jag som diamond verkligen inte ville ha något mer att dricka och försökte nästan övertala mig att åtminstone ta lite vin till maten. Jag var nöjd med den dryck jag hade, men ändå trevligt att de gör en insats.

Toppen