Senaste nytt

LIVE: Inställd flight från Oslo till New York med SAS

Härliga bilder! Nu hoppas vi a) att väskorna står där när ni kommer vilket kanske inte är så sannolikt eller b) att hanteringen hos United går smidigt!

P.S: Jag tror inte man skall/kan jämföra servicen på sträckan CPH-EWR med EWR-CPH oavsett om man reser SAS eller PrivatAir bägge vägarna. Personligen tycker jag det är betydligt mer fokus på service och matkvalitet på linjerna västerut kontra nattlinjerna österut då folk helst vill sova och flygtiderna är ganska korta.

Det är mer troligt att väskorna står där än att United löser det smidigt. Själv tror jag varken på A eller B då intrycket efter att ha snackat med många olika United anställda senaste dygnet, att de är ganska lite service minded på flygplatsen. Här ombord är de riktigt trevliga. :)

Det är mer troligt att väskorna står där än att United löser det smidigt. Själv tror jag varken på A eller B då intrycket efter att ha snackat med många olika United anställda senaste dygnet, att de är ganska lite service minded på flygplatsen. Här ombord är de riktigt trevliga. :)
Maila guldsupporten nu och be dom undersöka i förväg?

Ett referensnummer ska de ju kunna fixa på momangen! Annars är det något lurt.

Jo, så här i efterhand så ångrar jag att jag inte stod på mig mer och åtminstone krävde en förklaring till varför jag inte kunde få det.
Nåväl, inget jag kan göra åt nu, utan får bara hoppas att väskan dyker upp.

Var med om liknade strul en gång i CPH då jag skulle resa till BKK med SAS Extra...eller vad det hette förut. Efter ett par timmar letande efter fel så kom man på att man saknade en reservdel som fanns typ i Frankfurt. Blev efter mycket väntan ombokade till Thai premium ekonomy dagen efter plus att vi fick matkuponger, taxi, och rum på det dåliga SAS Radison hotellet som jag nu glömt namnet på.
Det som var bra var att TG:s premium ekonomy var mycket bättre än SAS Extra och att vi fick poäng för båda flighterna.
En annan liknande sak med denna tråd var när jag skulle göra min första resa med en lite mer avancerad routing. När jag landade på SFO som var min slutdestination dök inte bagaget upp. Jag blev skitförbannad eftersom jag skulle ut på en lång roadtrip och insåg att bagaget skulle ha svårt att hinna ikapp mig. När jag skulle anmäla förlusten visade det sig väskan kommit med ett tidigare plan och fanns i ett rum bakom disken. Blev rätt snopen måste jag säga.
Ett annat väskstrul inträffade när jag skulle byta flyg i MEL. Då råkade de skicka ut en av väskorna på ankomstbandet, vilket resulterade att den inte kom med mitt anslutande plan. Funkade finfint att få ut 2000 kr per pers från AmEx. Är väskorna borta mer än 36 timmar är det väl ytterligare 2000 som gäller om jag inte har fel.

Är väskorna borta mer än 36 timmar är det väl ytterligare 2000 som gäller om jag inte har fel.

48h informerade Amex mig om. Jag är inte så orolig så det här löser sig på något vis. Är ju ganska bra ersättning måste jag säga med 2000kr per pers. Ska kolla hemförsäkring också så det inte är bättre villkor där men tveksamt.... Kanske kan använda båda? :)

Toppen