Dreamliner
Medlem
Riktigt rolig tråd att följa. Det har alltid varit iPads på denna kärra under SAS tiden.
Nej, sista operating carrier är SK901 eftersom det var då ni upptäckte att väskorna var borta. Men SAS och United kan nog ha rätt i att det är i LAS du ska efterlysa väskorna. Vart var de taggade när du checkade in dem?
Detta är alltså inte kärran som gått på Stavanger-Houston.Riktigt rolig tråd att följa. Det har alltid varit iPads på denna kärra under SAS tiden.
Detta är alltså inte kärran som gått på Stavanger-Houston.
Du ska ha en PIR-rapport först...
Sant. Dagflyg ska jämföras med dagflyg (väster ut) och nattflyg med nattflyg (öster ut).Härliga bilder! Nu hoppas vi a) att väskorna står där när ni kommer vilket kanske inte är så sannolikt eller b) att hanteringen hos United går smidigt!
P.S: Jag tror inte man skall/kan jämföra servicen på sträckan CPH-EWR med EWR-CPH oavsett om man reser SAS eller PrivatAir bägge vägarna. Personligen tycker jag det är betydligt mer fokus på service och matkvalitet på linjerna västerut kontra nattlinjerna österut då folk helst vill sova och flygtiderna är ganska korta.
Välkommen till Vegas @Brandten!
Det här är en sak som jag är lite nervös över.
Mitt baggage försvann ju som sagt var någonstans på vägen ARN-CPH-SFO igår och jag rapporterade detta till SAS agent på SFO. Han fyllde i ett formulär och sa sen att de skulle höra av sig när de hade ett fullständigt referensnummer för mitt case. Jag protesterade och sa att jag ju behöver en PIR för försäkringsskäl, och dessutom så känns det som att jag vill ha ett case-nummer om jag behöver kontakta dem.
Han sa "OK, jag måste gå upp till kontoret för att fixa det, är det OK att vänta minst 10 min?".
Jag stod där och väntade och till slut så kom han tillbaka, men fortfarande utan referensnumret, men lovade att jag skulle få ett SMS med detta så snart som möjligt. Kändes inte bra att lämna det hela så, men ville inte missa min anslutning till Vegas heller, så gick vidare. Givetvis har jag fortfarande inte fått något SMS, så börjar bli lite nervös.