Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

Olika partnerflygbolag har olika biljettering deadline.
Om bokningen är inte utfärdad före deadline finns det stor risk att rörande segmentet annulleras.

Hmm,
Här är man lite "lita inte på kundtjänst"
Först sa hon att Lan hade cancellerat segmentet och att jag behövde få den re-issued med segmenten där igen
sen sa hon att sista segmentet faktiskt "fanns" kvar även om jag inte ser det på aa.com

Läge för HUACA, finns det något annat ställe man kan se AA bokningar?

Ringde igen och de bekräftar nu att LAN har plockat bort segmentet idag :( :( :( och då ringde jag ändå in och frågade imorse...
Platserna verkar finnas kvar men nu får jag slåss med AA för att jag vill inte betala mera skatter som det ver kar de vill ha mera nu än vad jag fick för pris i måndags
GRRRRRR! :mad::mad::mad::mad:

Står fortfarande som "on request". Har gått 48 timmar nu, och ingen e-ticket.

Det skulle jag säga är normalt. Om någon dag bör den gå vidare till nästa steg och sedan gick det på ett par timmar för mig.

Ringde igen och de bekräftar nu att LAN har plockat bort segmentet idag :( :( :( och då ringde jag ändå in och frågade imorse...
Platserna verkar finnas kvar men nu får jag slåss med AA för att jag vill inte betala mera skatter som det ver kar de vill ha mera nu än vad jag fick för pris i måndags
GRRRRRR! :mad::mad::mad::mad:

Men alltså, hur lyckas du alltid få strul med dina bokningar på ett eller annat sätt? Jag vet inte riktigt när jag senast såg dig göra en problemfri bokning... :(

Men alltså, hur lyckas du alltid få strul med dina bokningar på ett eller annat sätt? Jag vet inte riktigt när jag senast såg dig göra en problemfri bokning... :(
Ja du, jag maxar väl för mycket ;)
Nu fick jag iaf tag i en supervisor som fixade efter en lång utläggning från min sida biljetten till ursprungliga avgifter och med segmenten som de var.

Etihad First A380 LHR-AUH-MEL! Bland annat.
Nu får jag hålla tummarna för att det inte blir downgrade till AirChina Economy ;)

Nu får jag hålla tummarna för att det inte blir downgrade till AirChina Economy ;)

Med din tur lär det väl bli det med rerouting via PEK åt båda hållen!

Jag ditchade LHR-AUH-segmentet i min bokning eftersom det blev rätt dyrt. Inte värt det för så kort flight imho. Hade de accepterat AUH som transitpunkt hade det funkat, men om man ska betala för LHR-AUH och AUH-MEL separat så blir det ju apdyrt.

Med din tur lär det väl bli det med rerouting via PEK åt båda hållen!

Jag ditchade LHR-AUH-segmentet i min bokning eftersom det blev rätt dyrt. Inte värt det för så kort flight imho. Hade de accepterat AUH som transitpunkt hade det funkat, men om man ska betala för LHR-AUH och AUH-MEL separat så blir det ju apdyrt.
Ja, dyrt blev det men jag nollar i år så det måste bli lite extra guldkant

Toppen