Elberto
Medlem
Är inloggad på Amex hemsida men hittar inte någon länk till "värvning". Någon
som kan tipsa ?
American Express | Sverige | Bjud in en vän och bli belönad
Är inloggad på Amex hemsida men hittar inte någon länk till "värvning". Någon
som kan tipsa ?
Same, same är mitt svar från huvudet.kan dra dem kort och konsist från huvudet?
Går i tankar om att byta ut mitt SAS Amex Premium till Elite..
Har letat med ljus och lykta efter en jämförelse mellan Premium och Elite gällande reseförsäkringen
Någon som har en länk eller kan dra dem kort och konsist från huvudet?
Du har ju ersättning för läkarvård också (iofs överlappande med hemförsäkringen, men med Amex kan en resa vara upp till 60 dagar), sedan finns ersättning för om anhörig besöker dig på sjukhus i utlandet och lite sånt. Detta saknas i Premium numera, fanns tidigare när det var det enda SAS-brandade Amex.Jag gjorde en sammanställning för ett tag sedan, det kan givetvis ha ändrats något sedan dess.
SAS och AMEX lanserar tre nya kortnivåer - med en ny Elite-nivå för frekventa resenärer | Sida 8 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Kort sammanfattning, det är ersättningsbeloppen som höjs i försäkringen. Det mest intressanta (i mitt tycke) är att ersättningen för avbokad/avbruten/uppskjuten/förkortad resa höjs från 25 000 SEK till 50 000 SEK.
Det är inga konstigheter att behålls vouchers från 2015 osv? Jag skaffade för två månader sedan elite för att få en andra voucher. Jag kommer antagligen inte upp i 300k iår så funderar på att säga upp det.Har avslutat mitt Amex Elite nu i och med att jag inte behöver de 20k baspoängen eller kommer att komma upp i 300k spend om inget ändras under 2016 vad det gäller spend. I så fall kan jag skaffa Elite igen i "värsta fall".