Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har läst villkoren för att värva men inte riktigt fått klart för mig följande.

Värvad, ny AMX medlem, får 12,000 poäng efter att spenderat 15,000kr inom 3 månader.

Får jag som värvar en ny medlem 12,000 poäng direkt eller får jag som värvare 12,000 poäng först när nya medlemmen spenderat 15,000kr

Det är inga konstigheter att behålls vouchers från 2015 osv? Jag skaffade för två månader sedan elite för att få en andra voucher. Jag kommer antagligen inte upp i 300k iår så funderar på att säga upp det.
Det ska det inte vara, vouchern har jag ju fortfarande, den försvinner inte för att man byter kort. Jag hade egentligen kunnat säga upp mitt kort direkt efter att jag fått mina 20k baspoäng men det känns inte rätt enligt mig så jag har haft det ett år och kan nu bara konstatera att det inte är värt det för mig om jag inte behöver de extra 20k baspoängen eller kan få ut en extra voucher.

Jag har läst villkoren för att värva men inte riktigt fått klart för mig följande.

Värvad, ny AMX medlem, får 12,000 poäng efter att spenderat 15,000kr inom 3 månader.

Får jag som värvar en ny medlem 12,000 poäng direkt eller får jag som värvare 12,000 poäng först när nya medlemmen spenderat 15,000kr
Tror att det är efter att personen spenderat de 15k kronorna. Det har rapporterats en del om detta tidigare att värvaren inte fått poängen av olika anledningar. Jag har dock själv aldrig värvat någon så kan inte prata utifrån egna erfarenheter.

Håller med om den moraliska aspekten av att inte säga upp kortet direkt men skulle man i teorin kunna säga upp det så fort ansökan gått igenom och man är uppgraderad till EBG eller kan status återkallas?

Det har nog varit lite olika, men min erfarenhet är att man ibland får vänta tills den man värvat verkligen spenderat enligt villkoren!

Last edited:

Du ska enligt villkoren på blanketten få poäng när den person du värvat blivit godkänd. Om den personen tar 3 månader eller 1 år på sig att spendera tillräckligt för att få sina poäng har ingen betydelse.

Du ska få poängen direkt. Det funkade smidigt när min kompis värvade mig till Elite.

Håller med om den moraliska aspekten av att inte säga upp kortet direkt men skulle man i teorin kunna säga upp det så fort ansökan gått igenom och man är uppgraderad till EBG eller kan status återkallas?
Det fungerar nog i teorin, men jag tror inte att man ligger på plus hos AMEX efter det, skulle bli förvånad om sådant inte flaggades i deras system på något sätt.

Det fungerar nog i teorin, men jag tror inte att man ligger på plus hos AMEX efter det, skulle bli förvånad om sådant inte flaggades i deras system på något sätt.

Har man betalat årsavgiften ska det nog inte spela ngn roll när du säger upp det. Du får nog inte tillbaka den men du har fått poängen. Lite som att köpa eb poäng.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen