Senaste nytt

Vi som gör en MileageRun för att klara SAS Eurobonus Challenge jan-feb 2016

Risken finns väl till och med att den räknas som 0 eftersom du har byte på olika ställen. Det är ju egentligen 2 enkel om man räknar bort lh.

Men såvitt jag förstått så har det åtminstone i tidigare challenges räknats antal segment delat med 2, och då borde den ge 1.
Ja, det är det jag är lite rädd för. Får försöka boka vi FRA båda vägar om det blir av att boka denna.

Ja, i villkoren står "Gäller endast resor som flygs av SAS".

Mer utförligt står det följande:

"Med code-share flygning menas en kommersiell flygavgång som drivs av ett flygbolag, men marknadsförs av ett annat. Flygkoder som marknadsförs som SK3000-SK3999, SK6000- SK6999 och SK8000-SK9999 är code-share flygningar av SAS partner. Dessa avgångar ingår inte i Bonus Challenge."

Dvs. inga SK3XXX flyg.

Nu låter det annorlunda hos bonussupporten. Jag tolkar det som att antal segment inte spelar någon roll. Dock så finns ju möjligheten att SAS själva inte vet hur deras IT-system räknar?
648ef4a001b62837a6efa35802aedc6d.jpg

Hinner dom städa av och förbereda på 25 min ?

/A

Har du ikke sett denne videoen :D
How to get a plane ready from one flight to another

Det är osäkert, men det lär vara samma kärra man åker tillbaka med - så där små outstations har inga plan stående.

OBS: i flere byer kan det være flyet brukes til en "kystslinge" eller til og med til sverige. Så det er ikke automatikk i at et fly OSL-TOS kommer til å snu og fly tilbake TOS-OSL. Noen går til TOS-BOO-TRD, TOS-LYR og TOS-ARN :) Men stort sett er det snuoperasjon.

Nu låter det annorlunda hos bonussupporten. Jag tolkar det som att antal segment inte spelar någon roll. Dock så finns ju möjligheten att SAS själva inte vet hur deras IT-system räknar?
648ef4a001b62837a6efa35802aedc6d.jpg
Man blir så trött på att dom aldrig kan skriva ordentligt vad som gäller.........

Enlig min mailkonversation jag hade med Guldmailen idag och igår lät de tvärtom..... Om jag tolkar de så ska de räknas som 2 T/R det du räknar upp med ARN-CPH-LHR-CPH-ARN.

Kolla mitt inlägg med bifogad konversation: SAS Bonus Challenge | Sida 93 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Man blir så trött på att dom aldrig kan skriva ordentligt vad som gäller.........

Enlig min mailkonversation jag hade med Guldmailen idag och igår lät de tvärtom..... Om jag tolkar de så ska de räknas som 2 T/R det du räknar upp med ARN-CPH-LHR-CPH-ARN.

Kolla mitt inlägg med bifogad konversation: SAS Bonus Challenge | Sida 93 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Varför ens fråga? En gång för alla, det tjänar inget till.

Toppen