Senaste nytt

Vi som gör en MileageRun för att klara SAS Eurobonus Challenge jan-feb 2016

Man skall utgå från att en t/r är en bokning och inte segment, så kan man sova lugnt om nätterna.

Jag har nyligen bokat en resa med retur från annan ort, vad ska man tro om det, det är ju inte en tur-retur utan en tur-transport-turtillbaka. Enligt modellen AAA-BBB-CCC-DDD-AAA där flighten CCC-DDD flygs av annat bolag, men allt i samma bokning.

För endast 2ToR får man 10k om jag förstått rätt, det är väldigt lockande att åka SDL/UME-ARN-GOT eller liknande ToR för att få till det, kan fås för ned mot 1600kr och visst brukande av flextid om man inte hittar/kan resa på en helgdag =}

Jag har nyligen bokat en resa med retur från annan ort, vad ska man tro om det, det är ju inte en tur-retur utan en tur-transport-turtillbaka. Enligt modellen AAA-BBB-CCC-DDD-AAA där flighten CCC-DDD flygs av annat bolag, men allt i samma bokning.
Skulle tro att du får 1 T/R av det.

Om man är ungdom och utgår från GOT finns det vid flera datum GOT - ARN - HAM t/r för 1134 kr. :)
Trevligare resa än till nordnorge, men tyvärr faller det för min del på att jag inte är ungdom och behöver helst ha en flygning med två mellanlandningar för att få in tre resor i en så att säga.

Tror ni att en sådan här resa enbart skulle räknas som 1 ToR i och med att det är codeshare mellan FRA-MAD?
Skärmavbild 2015-12-23 kl. 15.19.57.png
Skärmavbild 2015-12-23 kl. 15.20.13.png

Tror ni att en sådan här resa enbart skulle räknas som 1 ToR i och med att det är codeshare mellan FRA-MAD?
Visa bifogad bild 45714
Visa bifogad bild 45715
Risken finns väl till och med att den räknas som 0 eftersom du har byte på olika ställen. Det är ju egentligen 2 enkel om man räknar bort lh.

Men såvitt jag förstått så har det åtminstone i tidigare challenges räknats antal segment delat med 2, och då borde den ge 1.

Toppen