Senaste nytt

Ta med mat/dryck från loungen

Haha!!! Vilka snubbar. Jobbigt när man ska på middag och man inte hinner till Systembolaget för att flyget är sent. Då tar man två flaskor från loungen som gåva?!?!?!?

Har vid flera tillfällen sett folk stoppa ner tuborg i kavajen i sas Gold lounge CPH ä, senast var det jul öl.
Jag själv nöjer mig med banan eller äpple, frågar dock inte personalen om lov innan, fel kan tyckas.

Att ta med sig en enstaka frukt får nog anses som okay, dagstidningar är gråzon även om jag brukar göra det emellanåt, magasin är definitivt över gränsen (Fokus är nog okay).

Ta med sig vinflaskor är kriminellt....

En sak som stör mig är folk som tuggar fortfarande när de lämnar loungen. Hela munnen full med stöldgods. Jag har också sett folk som går på toaletten trots att jag är helt säker på att de inte har varit i loungen i 24hr. De bajsar helt enkelt ut sånt de inte ens konsumerar i loungen. Otroligt beteende faktiskt. Självklart är toaletterna till för sånt som konsumeras i loungen.

Om man käkar loungematen så räcker det med 30 min innan man måste gå på muggen :)

För att spela djävulens advokat så verkar det som om de flesta tycker att det är ok att stjäla från loungen bara man stjäl lite grann. Frågan verkar vara var gränsen går mellan "stöld" och "stöld".
För mig personligen så är det sak samma om man tar en banan eller en vinflarra - det är stöld likväl. Å då är vi framme vid moralisk kompass och den är ju alltid lika rätt för var och en så ....

Vid tidningarna i Aurora ARN T2 stod det uttryckligen att tidskrifter ej får föras ut från loungen.
Kollade just pga den här tråden.
Frågar man snällt sent på kvällen brukar det gå bra.
En annan grej jag provat flera gånger är att be om en oöppnad burk Bitter Lemon i baren. Har aldrig lett till några frågor trots att de rimligen måste förstå att ingen annan anledning finns än att ta med den. (Få flygbolag har ju vett att erbjuda denna helt nödvändiga mixer ombord... ;) )

Jag har alltid trott att dagstidingar var OK att ta med från loungen eftersom de ändå delas ut vid gate. Nu har de ju slutat med tidningar vid gate så då är det kanske annorlunda. Vore bra med en officiell policy tycker jag. Själv tar jag ibland med en frukt och en vatten-PET om jag ska åka långt i ekonomi. Dock inte från SAS Guld eftersom de inte har stilla vatten på flaska vad jag minns.

Toppen