Fredagen den 13:e... Morgon... Vaken... Ännu... Sitter och lyssnar på kontemplativ musik.
Skjutsade flickvännen till fakirflyget vid 06:30 på torsdag morgon. Hon ska vara i Göteborg till tisdag.
Har inget på min schemalagda arbetstid under fredagen, så jag har jobbat in den tiden. Ska till Narvik på logemöte till kvällen, så det blir att åka vid 15-tiden. Lär inte vara tillbaka förrän sena natten.
Fick under torsdagen mailledes veta att en kollega och logebroder gått bort efter en tids sjukdom, inte ens fyllda 36. Vi hade nyligen talat om att han skulle komma upp till mig för ett jobb och trevlig samvaro, så detta kom som en chock. Vi har inte setts på kanske 5 år och jag hade verkligen ingen aning om något sjukdomstillstånd.
Man får onekligen perspektiv på saker och ting när sådant här inträffar. Och jag har ett flertal bekanta i min ålder som nyligen drabbats av allvarliga sjukdomar, som dels klarat av det och som dels inte vet hur det blir.
Det gäller onekligen att ta vara på den tid man har!
Jag beklagar, alltid extra tråkigt när det sker oväntat och vi så pass ung ålder.
För min del har jag faktiskt inget speciellt planerat i helgen, hoppas att det blir väldigt lugnt. Sitter och letar biljetter HEL-RIX den 26 april men priserna verkar ha gått upp sedan jag senast letade. Flygresor.se ger mig 584 kr för BT-flighterna (04:45 eller 11:50 från HEL)
ITA Matrix ger mig 55 euro (370 sek+bokningsavgift, vilket borde kunna ligga som lågt som 150 sek hos Flygstolen?) för samma biljett. Bokningsklass är Z (low economy).
Det vore trevligare att hitta bra pris på OV, dels då det är EB, men också för att routingen då blir HEL-TLL-RIX.
Men men, lägsta möjliga pris är nog prioritet då vi är ett gäng studenter som åker och flighten är cirka en timme. Endast enkelbiljett behövs, då jag flyger RIX-ARN-HEL sedan. Någon som är sugen på att leta lite eller har någon erfarenhet om priset lär sjunka?