Senaste nytt

Vad serveras i SAS Loungen idag?

Sitter och fnissar när jag ser detta. SAS måste ju sitta med ett enormt potatislager någonstans (i typ Jönköping), alternativt hedgat prollorna likt flygfotogenet, för det är potatis till allt! Ris, pasta etc. vore ju också gott någon gång ibland, kanske? Jag vet att det är pasta ibland, men oftast är det just potatis. :)

Sitter och fnissar när jag ser detta. SAS måste ju sitta med ett enormt potatislager någonstans (i typ Jönköping), alternativt hedgat prollorna likt flygfotogenet, för det är potatis till allt! Ris, pasta etc. vore ju också gott någon gång ibland, kanske? Jag vet att det är pasta ibland, men oftast är det just potatis. :)
Ofta pasta tycker jag.

Fantastisk tråd. Jag sammanfattar lite:
Vid mina senaste besök i ARN T5 har det i tur och ordning serverats: champinjonsoppa och lax,
champinjonsoppa och lax, champinjonsoppa och lax, champinjonsoppa och lax,
champinjonsoppa och lax, champinjonsoppa och lax, champinjonsoppa och lax
senaste gången var strax före 11 på morgonen så jag hann plocka åt mig lite fil
och flingor innan det plockades bort och champinjonsoppan och laxen dukades fram.
Fruktansvärt trött på lax och pastafjärilar. Variation nu tack.
Pastafjärilar och kyckling i ARN T5 loungen. Är det alltid detta på fredagar eller bara jag som har otur?
Det är nästan alltid det. Eller lax och pastafjärilar.
Ofta pasta tycker jag.

Vad är det största problemet: att de byter för sällan, har för få alternativ eller att alternativen är för lika?
Om man rör sig mellan de fyra loungerna i huvudstadstrianglen och Göteborg, så blir det enformigt. Om de roterar 4 st veckomenyer, så serveras alltid samma mat i alla lounger.
Om veckomenyer, så frågade jag när jag åt samma sak för andra gången samma vecka och fick då till svar:
Jag fick förklarat för mig av loungepersonalen på Landvetter att de kör veckomenyer och byter varje fredag. Om åtgången varit hög kan det hända att bytet sker redan på torsdagen. Däremot soppan byter de ut oftare.

Först så klagar ni på Fiskfrikadellerna, och nu verkar det vara för mycket potatissallad, pasta, lax, champinjonsoppa, det enda som ingen hittills klagat på är varmkorven.
Personligen skulle jag flyga mer om Fiskfrikadellerna med remouladsås kom tillbaka i loungen och renklämman ombord på flyget.

Jag är nästan less på pastafjärilarna när jag är i loungen dom är ju jämt där, och nu får jag höra folk som önskar att det var mer pasta och mindre potatis. Tänk om man skulle få potatis nån gång....

Fiskfrikadellerna är det nog bara @011430121 som sörjer... :D

Idag serveras i Gold CPH exakt samma mat som igår på Gold ARN T5 (skinka, pastapennor med pesto). Tur att man inte reser alltför ofta.

Idag serveras i Gold CPH exakt samma mat som igår på Gold ARN T5 (skinka, pastapennor med pesto). Tur att man inte reser alltför ofta.
Även om innehållet i den här tråden är lite enformigt, så är jag glad att den finns. Så fint med BC!
Jag står tokhungrig på Malmö C och undrar vad som serveras på CPH. 1,5h innan har någon kollat. :)

Toppen