Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

I sak korrekt (bara bonusresor som är gratis att boka), men man kan ju ha synpunkter på reglerna...
Du har rätt, jag hade missat den lilla detaljen. Trodde dock att resor som inte var möjliga att boka på sas.se var undantagna. Jag har åtminstone tidigare lyckats boka t ex CPH-MUC, MUC-ARN gratis via telefon, men det beror väl på agenten på andra sidan.

Du har rätt, jag hade missat den lilla detaljen. Trodde dock att resor som inte var möjliga att boka på sas.se var undantagna. Jag har åtminstone tidigare lyckats boka t ex CPH-MUC, MUC-ARN gratis via telefon, men det beror väl på agenten på andra sidan.

Det är en regel hos ett flertal bolag att det är gratis i dessa fall. Dock inte hos SAS, men pratar man med rätt person går det nog bra ändå.

I sak korrekt (bara bonusresor som är gratis att boka), men man kan ju ha synpunkter på reglerna...

Också en sak som visar på bristande omdöme hos dem. Självfallet bör man inte bestraffa någon, och allraminst Diamond, för att vilja boka en resa, oavsett vilken kanal det nu gäller. Ännu dummare blir det när man gör skillnad på bonusresor och "vanliga" resor. Skillnaden i arbetsinsats är väl obetydlig i sammanhanget? Betänker man att en vanlig resa, förhoppningsvis, faktiskt innebär en förtjänst, blir det ännu tokigare.

Fråga till någons som vet, reste till EWR förra veckan med flickvän och flickvännens pappa. Fick ingen uppgradering via OT så satt i GO fram och tillbaka. Men nu till frågan, ska smoothies ingå till maten? På resan till EWR gjorde den det, på resan hem gjorde den inte det. Ytterst märkligt. Någon som har ett svar?

Fråga till någons som vet, reste till EWR förra veckan med flickvän och flickvännens pappa. Fick ingen uppgradering via OT så satt i GO fram och tillbaka. Men nu till frågan, ska smoothies ingå till maten? På resan till EWR gjorde den det, på resan hem gjorde den inte det. Ytterst märkligt. Någon som har ett svar?
Finns en hel tråd om det :D

Galenskaperna vet inga gränser. Smoothie inte (längre?) gratis i SAS Plus på långlinjer | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

När jag åkte hem från HKG i helgen så hade de inga smoothies på vagnarna när de serverade dryck i GO så jag blev utan till frukost.
Huruvida det ska finnas eller inte är väl lite oklart men de fanns i alla fall på menykorten, kanske var någon som drack upp alla på vägen ner :)

Toppen