Senaste nytt

Hur har BusinessClass.se påverkat ditt liv?

Arbetsmässigt:
Jag har blivit mer effektiv samt reser mer bekvämt trots att min resebudget inte har ökat snarare minskat. Tack vare att man lärt sig mer om optimering i olika bonusprogram så har jag möjlighet att arbeta i lounger, bo mer centralt, gratis internet, gratis frukost osv. Många av dessa saker är sånt som jag fick köpa för företaget men som nu är gratis för företaget.
Jag har bättre koll på resvägar och resalternativ tack vare BC och Expertflyer. Jag har tex. fått hjälp med alternativ för transit i Japan som jag aldrig skulle ha löst själv. Jag har lärt mig mina rättigheter vid problem, och om det är osäkert ställer man frågan här sen är det solklart....:cool:

Perks:
Jag har skaffat EBG samt FBP genom att flyga in det och Air Berlin Gold via statusmatch.
Har Platinum på Accor, Diamond på Best western (status match), Gold på Club Carlson (EBG match).

Privat:
Tack vare allt man lärt sig här har en ny resvärld öppnat upp sig för mig och min dotter där vi kan resa mer och till högre standard än vad vi kunde innan (typ charter till kanarieöarna). Det är mycket enklare att resa då man kan ställa högre krav tack vare status samt att dom är mer villiga att hjälpa till. Att hitta alla "deals" var fullständigt omöjligt innan, nu dyker det upp grejor varje dag....... :)

Allt detta är tack vare BC och jag hade nog varit statuslös om inte denna sajt funnits med alla poäng utspridda på 30 olika bonusprogram där inga skulle gå att använda....

Jag tyckte jag var duktig genom lyckas rikta fokus mot EB och bli EBD (ingen större ansträngning, reser i jobbet och kan boka business på long haul). Sedan hittade jag nyligen BC och inser att det finns en hel värld därute som jag var totalt omedveten om. Nu kommer jag bli fast i träsket. Nästa steg är att kolla hur status match fungerar, okänt begrepp för mig tidigare...

Inte så mycket. Innan BC så åkte vi på ett par weekends om året, gärna med FR eller något annat billigt. I tillägg blev det någon resa på sommaren. Efter BC så flyger vi 4-5 long haul per år i business samt 5-8 weekends. :rolleyes: Vi är båda Emerald samt *G.
Måste villigt erkänna att jag inte ens kunde tänka mig i min vildaste fantasi att man skulle kunna flyga till Japan (NGO) över dagen för att tjäna lite poäng för att få status.

Såhär har BC påverkat mig.
c9da4b70fa15253d8a07f01e169ae07a.jpg

Last edited:
Fick mig att se värdet av Lounger. Minns innan jag började besöka dem, " Vad finns där inne ? " Googlade och det var hit jag kom. Såg lite bilder och efter det så har jag alltid åkt en timma innan för att kunna slappna av i loungen innan flight.

Stundande minisemestern är hittills mitt bästa exempel.
N Y - Business + 4 nätter Sheraton Times Square för ett pris som nästan är hälften mot vad en resebyrå tar för Economy-biljett plus ungefär likvärdigt hotell.
Enbart tack vare B C och det ökande medvetandet jag fått. I övrigt har inga extravaganser gjorts över huvud taget

Jag har blivit mer medveten (och mer kräsen) vad gäller resor i sin helhet. Jag vill gärna känna att jag "gör en bra deal" samtidigt som jag utökat mina krav för vad som är en bra resa och inte. Sedan har jag fått massor med tips och tricks som sparat en hel del pengar och skapat mervärde, men å andra sidan har det tagit mer tid för mig att boka en resa nu, kontra innan :) Men överlag, positivt!

Stundande minisemestern är hittills mitt bästa exempel.
N Y - Business + 4 nätter Sheraton Times Square för ett pris som nästan är hälften mot vad en resebyrå tar för Economy-biljett plus ungefär likvärdigt hotell.
Enbart tack vare B C och det ökande medvetandet jag fått. I övrigt har inga extravaganser gjorts över huvud taget

För en oinvigd nybörjare. Får man fråga vad kalaset hamnade på och hur du fick så mycket billigare än 'normalt?
Försöker suga åt mig alla tips jag kan och det här med att få till en weekend med fint hotell och dessutom flyga business för "priset av ekonomi" är för mig fortfarande helt okänd mark :)

Tack!
Vol

För en oinvigd nybörjare. Får man fråga vad kalaset hamnade på och hur du fick så mycket billigare än 'normalt?
Försöker suga åt mig alla tips jag kan och det här med att få till en weekend med fint hotell och dessutom flyga business för "priset av ekonomi" är för mig fortfarande helt okänd mark :)

Tack!
Vol

Ca 14 papp (för 2 personer)
Tack vare tips om misstake fare till USA från Oslo och så genom att hålla koll på olika kampanjer för hotell som passade ihop bra med det resande jag haft. I mitt fall SPG-Hotell som renderade väldigt snabbt i frinätter som nu kom synnerligen väl till pass

Ca 14 papp (för 2 personer)
Tack vare tips om misstake fare till USA från Oslo och så genom att hålla koll på olika kampanjer för hotell som passade ihop bra med det resande jag haft. I mitt fall SPG-Hotell som renderade väldigt snabbt i frinätter som nu kom synnerligen väl till pass
Hur finner man dessa mistake fares? Förlåt att jag lånar tråden till nybörjarfrågor...

Toppen