Senaste nytt

Hur har BusinessClass.se påverkat ditt liv?

Airman

Medlem
Ny här sedan några månader och har börjat lägga upp en strategi för EBG samt några 2-4-1 mha Amex Elite, Betalo mm. Tar examen vid årsskiftet, så är än sålänge i planeringsstadiet. Hittade hit pga att en läkare där jag pluggar pratade en massa om svårförståeliga långresor i F för att samla poäng. Det lät konstigt tyckte jag, men hade länge misstänkt att det måste finnas ett vettigt/prisvärt sätt att få flyga i business/first och inte betala extrema summor. Nyfiken och googlade och hamnade här :)

Och precis just nu upplever jag svår missade-dealen-ångest pga att jag för en gångs skull inte gick in på BC och kollade nya inlägg under förmiddagen igår! Misstag! Har aldrig rest business, och de där superbilliga biljetterna till USA upptäckte jag timmen efter att dealen försvann! Skall hädanefter se till att kolla in på forumet några gånger om dagen i alla fall, har lärt mig min läxa!

Så jag har redan blivit besatt, även innan jag kan använda mig så mycket av detta härliga forum :)
 

palmen

Moderator
Ny här sedan några månader och har börjat lägga upp en strategi för EBG samt några 2-4-1 mha Amex Elite, Betalo mm. Tar examen vid årsskiftet, så är än sålänge i planeringsstadiet. Hittade hit pga att en läkare där jag pluggar pratade en massa om svårförståeliga långresor i F för att samla poäng. Det lät konstigt tyckte jag, men hade länge misstänkt att det måste finnas ett vettigt/prisvärt sätt att få flyga i business/first och inte betala extrema summor. Nyfiken och googlade och hamnade här :)

Och precis just nu upplever jag svår missade-dealen-ångest pga att jag för en gångs skull inte gick in på BC och kollade nya inlägg under förmiddagen igår! Misstag! Har aldrig rest business, och de där superbilliga biljetterna till USA upptäckte jag timmen efter att dealen försvann! Skall hädanefter se till att kolla in på forumet några gånger om dagen i alla fall, har lärt mig min läxa!

Så jag har redan blivit besatt, även innan jag kan använda mig så mycket av detta härliga forum :)
Välkommen hit, hoppas du kan fixa en trevlig examenspresent till dig själv.
Alltid tråkigt när man missar grymma deals men det enda vi kan vara säkra på är att de kommer komma tillbaka ☺.
 
Jag reser en del i jobbet och det har de senaste 10 år inneburit att jag plockat ut en privat bonusresa från Arlanda till Malmö lite då och då.

Efter en resa i Economy Plus till Tokyo i januari insåg jag att det går att få ut mer av mitt resande och hittade det här forumet. Snabbt lärde jag mig att optimera min intjäning genom att byta betalkort, byta besinleverantör, handlar mer på Coop (vilket också spar pengar), registrera mitt EB-nummer hos försäkringsbolaget mm. Jag kollar alltid priset på Plus-biljetter och bokar dem om prisskillnaden går att försvara. Resorna går allt oftare via Köpenhamn.

Inga stora förändringar utan små justeringar bara. Är mycket tacksam för lärdomarna och för att jag fått kunskap om en del bra kampanjer. Bokade en Plus VIP-biljett med SAS till Los Angeles i september för halva ordinarie priset.

Sonen och jag ser fram emot en bonustur till USA nästa vår i businessklass. Det hade inte hänt utan det här forumet.

Kort sagt: Jag har fått ett rikare liv utan ökade kostnader.
 
Jag startade min bana på BC efter nyår av en ren slump, fastnade direkt - alla fina tips och reserapporter.
Familjen reser mycket men hittills inte så strukturerat som man kanske borde ha gjort med tanke på poänginsamlingar etc, jag har EBG och hustrun EBD (barnen EBG/EBS) samt några andra statusar på flyg och hotell.
I höstats bokades det en privatresa för familjen över påsk till NYC, SN dit och LH hem 1100 EB Points/pers blev det :( , denna bokning hade inte gjorts idag.
Billigt och bra var det i alla fall men man trodde ju att det skulle ge några poäng till.

Nu det poängintjäning som gäller för att få ihop poäng till resor, AMEX 2-4-1 hägrar.

Har redan tagit del av tipsen här och bl.a. bokat kampanjresa med SAS plus till Tokyo till hösten vi har dessutom ansökt om uppgradering från plus till business på OT.

Utan större ansträngning har vi samlat in 70000 EB points extra sedan januari, ska bli intressant att se hur "familjekontot" kommer att se ut framledes då en del taktiska bokningar har gjorts.
 

BeckyLeuf

Medlem
Jag har alltid drömt om att resa för att uppleva så mycket som möjligt av världen. Har inte alltid haft den möjligheten tidigare, men på senare år har det verkligen lossnat och många drömdestinationer har checkats av, och fler är inplanerade.

Jag är vad jag själv kallar för en "kupong-tant" (samlar deals) i kombination med hoarder, en farlig kombo... Men istället för att hoarda saker samlar jag upplevelser och poäng, som senare ska bli upplevelser. Så BC har hjälpt mig med allt från cashback-sidor till smartare resande och optimering av poäng-samlande i vardagen och genom flygandet. Jag och sambon har snart 300 000 EB-poäng tillsammans och förhoppningsvis en 2-4-1 i höst. Och vi har bara börjat... ;)

Jag mäter inte rikedom i pengar så jag har blivit rikare.
Håller helt med. Pengar är inte alltid den bästa enheten för att bestämma någots värde, och rikedom är subjektivt.
 
Toppen