Senaste nytt

Hur har BusinessClass.se påverkat ditt liv?

Tidigare tittade jag efter billigaste och mest direkt flygbiljetten för att kunna ta mig till destinationen så problemfritt som möjligt. Idag är allt mycket krångligare, men också mycket roligare - nä, inte den vägen, loungen är bättre i [...], med bolaget XXX får man mycket fler poäng till program PPP ;)
När jag reggade mig här för knappt 2 ½ år sen visste jag knappt vad en lounge var, numera innebär varje resa att kryssa mellan dessa härliga väntrum och för en vecka sedan fick jag mitt guld i den tredje och sista alliansen...galet!
Tack bc.se för positiv mindfuck :)

Innan bc hade jag nog inte routat via lhr till finland och jag hade definivt inte bokat club europe för nästan samma pris som eko. Det enda jobbiga är ju att ständigt få frågan varför jag inte flyger direkt. Andra verkar inte förstå skillnaden på 40 tier points med ay mot 220 med ba för nästan samma peng.

Jag vill ocksa lagga till den storsta forandringen BC nog gjort till mitt liv, jamfort med tidigare da resan sags som nagot ont sa ar den nu nagot som ar trevligt. Forut var det alltid billigast mojligt och att ta sig fran A till B. Nu tar jag som sagt garna en detour via nagon trevlig lounge, lagger extra pengar pa att resa battre (Sas Plus eller BA CE). Detta borjar aven spegla sig I mitt liv utanfor sjalva resandet da jag garna forgyller dagen med att inte snala som jag gjort forut, det ar ju trevliga att leva battre.

Milage-jakten är något som definitivt färgat av sig härifrån. Jag nöp en resa till LA i maj med United och Air Canada (fanns ingen retur med United för vettigt pris ={ ) och route:ade via YVR och LHR på vägen hem, inte så extremt som vissa på detta forum, men nog för att folk skulle fråga "Varför åker du via Vancouver?". En glad överraskning var dock när jag upptäckte att K på Air Canada ger 50% till EuroBonus, jag trodde det var 25%, så lite tur i oturen var det. För övrigt en väldigt god upplevelse att flyga med Air Canada.

Höstens USA-resa är från samma kampanj och helt med UA och SAS till MIA, men hem via IAH för att raka in några fler EB-poäng =}

Enkelt svarat, ja, sidan har påverkat mitt resemönster och vardagsliv enormt, man måste kika in flera gånger om dagen för att se om det är någon kul recension eller om det finns någon frän deal man kan råka boka på forumet =}

I korthet - fler kort med guldkulör, mer flygande, bättre hotell - mer medvetet resande helt enkelt!
Hade inte bokat ytterligare ett rum för samma natt på Park Inn CPH när jag redan hade non ref på Hilton CPH innan BC-tiden , men vad gör man inte för 50k CC-poäng :)

Jag har just gjort det som för två år sedan var helt otänkbart - jag har just bokat en betald businessbiljett.
Tack vare BC så har jag gått från att bara åka Economy till att vid diverse tillfällen ha åkt business (och till och med First en gång) med hjälp av OT eller poäng, men nu har jag för första gången faktiskt köpt en C-biljett med riktiga pengar.

Precis som andra sagt så var det ju inte direkt lätt heller, utan jag har spenderat alldeles för mycket tid på denna relativt enkla resa (PEK-BKK-PEK) och tittat på alla alternativ från LCC med Air Asia till First med Cathay (via poäng) innan jag till slut fastnade för denna relativt prisvärda biljett med Thai.

Hehe, kul tråd som jag missat helt och hållet. Jo, man har ju lärt sig mycket här, det är ju helt klart. I år ska jag dock vara lite annorlunda. Jag har bestämt mig för att inte jaga status på flygbolagen utan faktiskt prova lite olika bolag och rutter. Jag kommer inte orka hålla kvar mina fem "gukdkort" iaf. :) EBD, TKE+, EBG, FBG samt ett statusmatchat Air Berlin Guld, efter tips här. :)

Jag reser ju mestadels long-haul i Business iaf, så guldkorten är inte livsviktiga har jag insett. (japp, jag svär i kyrkan ;) )

Visst har jag lärt mig en hel del här men den stora skillnaden mot förr är att jag sedan en tid tillbaka har fått en hemsk fobi mot att flyga något annat än business. Detta har medfört vissa problem då jag inte kan följa med vänner och övriga på charterresor och billiga weekendresor. Jag känner att min "first FIRST" börjar närma sig allt mer och då kommer mina problem bli ännu allvarligare. Min tvååriga son har pga detta aldrig åkt något annat än business så han kommer ju såklart kräva detta i framtiden också. BC.se har kostat mig pengar och kommer kosta mig ännu mer pengar i framtiden men jag klagar inte då jag har insett att resan är halva målet (minst). :)

Toppen