På Comfort får man ingen restaurangkupong. Tror att det beror på lågpris-profilen, och att de i princip aldrig har någon restaurang.Valley skrev:Choice och jag är uppenbarligen inte kompisar.Förvisso en trainee i receptionen vid incheckning på Comfort Hotel, Malmö. Men även dem borde fått information om hotellcheckerna.Klicka för att utvidga...
Bodde här en helg i somras, såg till att status matcha mig till BW-diamond innan. Fick en trevlig uppgradering (bokat absolut billigaste rummet) 6% cashback från refunder.se, 200kr i restaurang voucher samt 1200 EB poäng.nota bene skrev:Bor ofta på Gamla Teatern i Östersund, vilket jag gillar!Klicka för att utvidga...
Bra att höra att du gillade det!Elias skrev:Bodde här en helg i somras, såg till att status matcha mig till BW-diamond innan. Fick en trevlig uppgradering (bokat absolut billigaste rummet) 6% cashback från refunder.se, 200kr i restaurang voucher samt 1200 EB poäng.Hela hotellet var förvånansvärt trevligt! Var väldigt nöjd totalt sett!Klicka för att utvidga...
Flood skrev:Choice har ju även en fördel i att de har ett kreditkort som kan ge poäng (om du nu inte hellre jagar flygpoäng med ett sådant):Nordic Choice Club MasterCardKlicka för att utvidga...
Kortet i sig är dock sämre än Coop Medmera Mer, men gratis år 1 och så länge man är Guld. Så jag har kvar kortet så länge jag är guld, då de extra 10 nätter är en skön skjuts på vägen. Vill de ha betalt av mig för kortet, så tackar jag för mig.JohnR skrev:En annan fördel är att man blir tillgodoräknad 10 nätter per år med kortet. Vilket gör att det gå snabbare att nå nästa nivå, och att man aldrig förlorar sin silverstatus så länge man har kortet.Klicka för att utvidga...
Går att räkna på det. Redan innan du når guld så kan årsavgiften räknas hem i form av restaurangcheckar, förutsatt att man har nytta av dem.olo skrev:Kortet i sig är dock sämre än Coop Medmera Mer, men gratis år 1 och så länge man är Guld. Så jag har kvar kortet så länge jag är guld, då de extra 10 nätter är en skön skjuts på vägen. Vill de ha betalt av mig för kortet, så tackar jag för mig.Klicka för att utvidga...
jerixon skrev:En fråga enligt tabellerna som bifogades.Hur funkar dubbla bonuspoängen som förmån?Får man dubblade poäng var 8e natt eller hur menar de?Klicka för att utvidga...
Bara den natten som är den 8e. Så då gäller det att ha koll så att man inte bokar en billig då.jerixon skrev:Jo man jag undrar om alla intjänade poäng under de 8a nätterna dubblas eller bara den enskilda 8e natten?Klicka för att utvidga...
Andreas Q skrev:Bonusnätter:Scandic: 10 000-50 000p per natt. Påtagligt många lite finare hotell kostar 40 000pBW: 16 000-32 000p per natt. De flesta vanliga hotell 20-25000pChoice: 10 000-20 000p per natt beroende på veckodag eller helg. Lätt att få även fina hotell för 10 000p.Elite: 10 000p i standardrum på alla hotell. Högre rumsklass kan köpas upp till 30 000p för svit.Klicka för att utvidga...
Andreas Ekman skrev:Jag frågar experterna.Jag har ingen koll på hotell programmen.Jag ska inom någon månad troligen tillbringa ca 10 nätter i Göteborg för jobb.Senare under året kommer det troligen bli mer övernattningar i Sverige i första hand.Vad skulle ni föreslå att jag "styr" mina nätter och ev skapar medlemskap och samlar?Jag vet inte exakt hur mycket det kommer bli under året/åren men skulle tro några dagar per månad.Klicka för att utvidga...