Vad är din poäng? Jag är väl medveten om att SAS har monopol på Stuttgart. Min poäng är att SAS tänker på aktiv yieldförvaltning och inte nödvändigtvis säljer billiga biljetter för att fylla flygen, åtminstone på många sträckor jag flyger regelbundet (som göra gällande av någon i tråden). Här får du ett annat exempel att fundera på.
Poenget var å sjekke flighter hvor det er konkurranse og mange avganger på en dag?
Alle flyselskap har dyre ruter, sjekk Norwegians monopol til Andenes, Lakselv og Bardufoss intra norge. Eller Widerøes monopol på de små flyplassene i nordnorge. Kan fort koste 4000-5000kr for en 30 minutter flytur.
Men for all del, om det er premissene bør man kanskje også sammenlikne med andre flyselskap på smale ruter?
Jeg trodde poenget med tråden var å illustrere at SAS ikke var så dyr som man hadde forventet på avganger på samme dag - om man da skal prøve å motbevise det med smale ruter kan man gjøre tilsvarende hos BA, KLM, AF og hele diskusjonen er "poengløs"
Jepp, du har avganger i populære avgangstider mellom hovedstadene. Kjempebra yield management av SAS å ha høyere priser på populære ruter.