Senaste nytt

Varför all hype kring Qatar Airways?

Jeg sidder i First Class lounge efter en lang economy trip fra HAN-BKK-DOH. Diskuterede ombord med chiefpurser. Hun indrømmede modvilligt at standarden ombord kan være faldet noget. I de seneste 4 måneder er man ophørt fuldstændigt med at servere champagne i economy. De har kun Foster og Heineken. Men deres vine er stadig gode i economy og de tilbyder stadig 4 forskellige. Maden var god, prøvede alle 3 varme retter på economy. Men portionerne er blevet mindre. Believe it or not: de har sparet tandstikkeren væk! Den fandtes tidligere i sættet med bestikket!

Det låter ganska mycket som att en inbesparning med osthyvelsprincipen. Som om att de plötsligt fått lönsamhetskrav på sig, eller dylikt.

I dessa strejktider måste jag säga: det verkar väldigt osannolikt att Qatar's flighter skulle ställas in på grund av att deras egen personal strejkar. Alltid något.

Ja, strejke er nærmest utænkelig. FA er på højt niveau, friske, og som regel i godt humør. Og jeg har vist aldrig haft en forsinkelse med QR (over 100 flights). Hvad der irriterer mig er bustransfer in Doha midt om natten. Ser ikke meget forandring fra den gamle lufthavn. Ombord er de endeløse reklamer og charity initiatives med QR også irriterende. Drinkrounds er blevet meget færre, ofte ingen drinkrounds før meal service. Mealservice i economy is getting later and later into the flight (besparelser?!). Sidste tur BKK-DOH tog det stive 2 timer fra takeoff før man fik mad og drikke.

Jeg sidder i First Class lounge efter en lang economy trip fra HAN-BKK-DOH. Diskuterede ombord med chiefpurser. Hun indrømmede modvilligt at standarden ombord kan være faldet noget. I de seneste 4 måneder er man ophørt fuldstændigt med at servere champagne i economy. De har kun Foster og Heineken. Men deres vine er stadig gode i economy og de tilbyder stadig 4 forskellige. Maden var god, prøvede alle 3 varme retter på economy. Men portionerne er blevet mindre. Believe it or not: de har sparet tandstikkeren væk! Den fandtes tidligere i sættet med bestikket!

Har jag missat nåt eller börjar oljan sina? Måste vara detta om till och med tandpetarna ryker =)

Idag finns både rosé och vanlig champagne på mot Doha.
87157b4248f8aa2dee8803841aae20f6.jpg

image.jpg 1974 Kopke utbytt i menyn. Utresan var det Kopke o hemresan Dows.
Har dock haft två till bra flygningar igen med Qatar. Fantastisk service. Det kommer nog bli mindre Qatar för mig framöver. Inget att göra med serviceutbudet men biljetter i business har blivit betydligt dyrare när man bokar med kort varsel. Antar att billigare bokningsklasserna numera går åt långt tidigare.

Däremot så var två av matalternativen slut, det fanns bara fisk...
Interresant, en stor forringelse! Der er en helt klart tendens til at der ikke er nok mad med. Førhen kunne man på business smage på alle retterne. Nu kan man knapt få sit første ønske opfyldt. At portionerne er blevet mikroskopiske hjælper ikke på dette problem

Toppen