Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Jag har själv inte sett modellerna i verkligheten bredvid varandra utan gick bara på tillverkarnas specar. Kanske handlar det om hur avrundade hörnen är, hur stor plats handtag och hjul tar upp etc.
Även om det finns hjul så är det svårt att rulla upp väskan till bagagehyllan ;) och jag tycker det skulle vara tråkigt att väskan är halvtung redan innan jag börjat packa - men visst, smaken är som baken och vi har alla olika förutsättningar och prioriteringar! Jag är själv i tagen att köpa ny kabinväska så vi får se var jag landar efter att ha känt och klämt på några.

Samsonite X-Pression Plus rymmer 46 l i expanderat format (40x23x55) och 41 l i normalt utförande.

/Christian

Jo enligt tillverkarens spec gäller följande:

Samsonite X-pression+ 40x20x55, 41 liter, 2,7 kg (15 liter per kg) (expanderad, 40x23x55 ger 46 liter till samma vikt)
Tumi Alpha 2 40x20x55, 31 liter, 4,4 kg (7 liter per kg)

Så om det inte är något trixande med siffrorna från en eller annan tillverkare verkar det skilja väldigt mycket i konstruktionen. Ska som sagt bli spännande att jämföra dessa i verkligheten.

Kan tipsa om att Samsonite.com (US) har en hel del bra deals nu. Har lagt beställning på ett par saker där men lät bli att fullfölja köpet (tack och lov). Ett par dagar senare skickade Samsonite en 10% rabattkod för att motivera mig att slutföra beställningen. Jag blev motiverad. Summan av kardemumman: lägg grejer i varukorgen och invänta rabattkod.

Någon som har vägarna förbi CPH nu måndag eller tisdag och vill kolla på Tumi om de har denna och vad den kostar?
Tumi Alpha 2 International Expandable 2 Wheeled Slim Carry-On

Jeg har desværre ikke vejen forbi i næste uge, men jeg synes ikke de plejer at være specielt billige, Arlanda er normalt billigere.
Hvis det er denne: Tumi Kabinetrolley 22909 tror jeg ikke du finder det meget billigere på CPH.

Var är det bäst pris på en 4-hjuls Tumi Alpha 2?
Hur står sig Arlanda? Någon som vet vad den kostar där?
Listpris för Sverige är enligt Tumi 650€.

Rimowa kabinväska för Ryanair. Lätta kabinväskor till bästa priser och fri frakt på alla Rimowa resväskor... denna har jag lyxat till det och köpt i julklapp åt mig själv :) Jag är väldigt nöjd än så länge.

/e: varför ska länken vara smutsig och heta "kabinväska för Ryanair" ??? :(

Riktigt fin julklapp! Jag ska prata med Strandlins om rubriken om någon vecka när jag ska hämta en väska från reparation. Det går ju bara inte att ha orden Rimowa och Ryan ihop...

Toppen