MarcusC
Medlem
Menar du att jag fick några tilmmar på hotellet? eller i helvetet? Iofs jag fick båda...
Haha ja hoppas iallafall hotellet höll bättre standard än bussen....?!
Menar du att jag fick några tilmmar på hotellet? eller i helvetet? Iofs jag fick båda...
Haha ja hoppas iallafall hotellet höll bättre standard än bussen....?!
Vad har man för rättigheter som flygpassagerare i Kina? Är man helt utelämnad till bolagens godtycke (skrämmande tanke)? Har åkt en hel del inrikes i Kina men inte haft några (större) problem. Dock lär det väl bara vara en tidsfråga.
Just nu finns det ett utlådande från kinesisk motsvarighet av Luftfartsverket(Google Translate) om kompensation vid försening, inställt flyg eller nekad onboardstigning. Men det har inte gått genom som lag.
Jag kan tänka mig att det finns en hel del BC.se medlemmar som flyger Kina inrikesflyg ofta som David, A380*G.
Men jag undrar om det finns någon medlem som flyger Indien inrikesflyg ofta. Det måste ge likadan upplevelse när saker och ting strular.
Det jobbiga med inställt/försening på inrikesflyg i Kina är att svårt att få tag intyg för inställt-/försenat flyg.
Flygbolagsanställda hänvisar till olika avdelning beroende på vem du frågar.
- Du frågar check in personal om intyget, så hänvisar de dig till biljettkontor.
- Du frågar personen på biljettkontoret, så hänvisar de dig till bokningsavdelning(per telefon).
- Du frågar personen på bokningsavdelningen, så hänvisar de dig till kundtjänst.
- Du frågar personen på kundtjänst, så hänvisar de dig till Customer Claim.
- Du frågar personen på Cusomer Claim, så hänvisar de dig till Customer Claim i ditt land.
- Du frågar personen på Cusomer Claim i ditt land, så hänvisar de dig till Customer Claim i Kina (här går man in i loop...).