drW
Medlem
Jag har försökt diskutera i dessa banor med flera av mina bekanta, för övrigt rationella personer, som inte ens efter att jag visat att det totalt sett blivit lika dyrt eller tom billigare med LH, SAS eller något motsvarande bolag kan fås att förstå att helheten med avgångstider, ev extra hotellnätter transporter mm måste beaktas.När jag bodde på Malta så var det ganska så intressant att se hur många som valde Ryanair framför SAS när de skulle flytta till eller ifrån ön. Majoriteten valde att boka det första valet och sedan betala multum för de extra väskorna. När jag då påpekade att en biljett med SAS Plus (inräknat två bagage) inte skulle kosta så mycket mer och att det desutom ingick fri dryck, måttid etc. Så fick jag ändå svaret att det inte spelade någon roll att Ryanair dög gott och väl trots längre transportsträcka till hemmet och sämre förbindelser.
Så jag tror faktiskt precis som många har skrivit innan att den där kronan man kan tjäna många gånger är viktigare än helheten. Att det desutom skulle vara enkelt att nå ett Silverkort för dessa resenärer var inte heller intressant. Trots att dem gjorde ett par hemresor per år till familjen.
Lockprisets makt är större än förståndets.