Senaste nytt

TANKAR FÖR BusinessClass FRAMÖVER

Skitsnack. Frågorna har stälts för flera dagar sedan i en annan tråd och även tidigare i den här.
Får väl åter igen be om ursäkt för att jag inte läser alla trådar och alla inlägg så jag vet exakt vad som skrivits i alla trådar.
Har sökt igenom tråden efter ordet "google" och hittar inget i den om att någon frågat om "google translate" artiklar inte kommer att publiceras förrän du skrev frågan.

Ett företag som inte lyssnar på kunder kommer att gå under (det är inte Sovjet vi talar om). Just detta, inlyssnandet, var Martin Björnströms största förmåga. Att hela tiden interagera med användarna. Fantastiskt.
Inte nödvändigtvis. Kunderna kanske kan vara lyhörda på företagets nya sätt att presentera produkter/tjänster på och med tiden lära sig något nytt. Må hända svårt att implementera på ett forum men den gamla klyschan "kunden har alltid rätt" tycker jag är larvig.

Du får väl anmäla lagbrottet när det uppkommer i sådant fall? Eller är du av ren hjärtlighet bara oroad för att BC stängs ner för de presumtiva lagbrotten du är rädd ska ske med de nya skribenterna?

Jag har anmält till KO. Jag är o-oroad över utvecklingen där man gått från något bra till skit.

Inte nödvändigtvis. Kunderna kanske kan vara lyhörda på företagets nya sätt att presentera produkter/tjänster på och med tiden lära sig något nytt. Må hända svårt att implementera på ett forum men den gamla klyschan kunden har alltid rätt" tycker jag är larvig.
Absolut. Men tankarna som förs fram här är ju att betrakta som synpunkter på saker och ting som upplevs som mindre bra just nu och sedan en tid tillbaka. Är det fel tycker du?

Är det fel tycker du?

Nej det tycker jag inte.

Edit medan du citerade mig:
Men att framföra tankar och synpunkter som sedan kanske inte implementeras för att sedan gnälla om det i all evighet tycker jag blir tråkigt. Det är det jag menar med att passar det inte så finns det alternativ, eller starta något bättre själv.

OK. Kanon att ingen ska ha synpunkter. Hoppas att detta även gäller mot flygbolag, tågbolag, hotellbolag och annat som diskuteras på detta forum. Vi gillar läget helt enkelt och finner oss i det så blir allt frid och fröjd. Det kravlöst samhället
Klok poäng men långt ifrån samma sak. Forumet/plattformen är ju till för just det du beskriver. Men den här tråden har ju tagit vändning ifrån detta och istället handlar det mest om att plattformen kritiseras. Man är nostalgisk för hur det var förr och samtidigt oroad för framtidens ovisshet (helt förståligt). Men vi äger inte BC (tyvärr)...

Klok poäng men långt ifrån samma sak. Forumet/plattformen är ju till för just det du beskriver. Men den här tråden har ju tagit vändning ifrån detta och istället handlar det mest om att plattformen kritiseras. Man är nostalgisk för hur det var förr och samtidigt oroad för framtidens ovisshet (helt förståligt). Men vi äger inte BC (tyvärr)...
Och för att vi inte äger BC får vi alltså inte ha synpunkter?

Det fanns mkt som kritiserades även förr. Jag minns t ex när en kritisk tråd mot Emirates stängdes på mycket oklara grunder, det kritiserades då och kommer att kritiseras nu. Dåvarande ägare stod dock upp mitt i natten för att försöka förklara detta och diskutera med medlemmarna.

Just dessa frågor ställdes lördag morgon vid 2, att de ska ha ett svar redan till lunch under lördagen ser jag som väldigt optimistiskt. En "normal" arbetsvecka tar slut på fredag eftermiddag/kväll.
Behöver vi i detalj veta precis allt om dessa 2 skribenter, tycker presentationen är tillräcklig av båda, jag förväntar mig inte någon djupdykning i deras liv utan mer en överblick om vad de gör.
Jag ställde en fråga i måndags kväll, och det har ställts frågor löpande under hela denna vecka. Just min fråga handlade om hur fristående de frilansande skribenterna egentligen är. En del kanske tycker det är en struntsak, men för mig handlar det om trovärdighet och jag vill gärna ha svar på den frågan.
Det enda jag sett hittills är spridda kommentarer från forumets frivilliga krafter, gurus och moderatorer, och inte heller någon av dessa har kunnat svara på min raka och enkla fråga.

Och för att vi inte äger BC får vi alltså inte ha synpunkter?

Det fanns mkt som kritiserades även förr. Jag minns t ex när en kritisk tråd mot Emirates stängdes på mycket oklara grunder, det kritiserades då och kommer att kritiseras nu. Dåvarande ägare stod dock upp mitt i natten för att försöka förklara detta och diskutera med medlemmarna.
Klart man får komma med synpunkter.
Jag ser många bra synpunkter i tråden från dig bla.. Skillnaden är att vissa går vidare från att bara ha synpunkter till att vara i viss mån otacksamma samt att ha krav på ägaren... Det är skillnad.

Att jobba mitt i natten med att reda ut spörsmål kring trådar var något som absolut hedrade Martin o Jacob, men det är dock inget krav vi användare kan ställa på ledningen...

Toppen