Senaste nytt

TANKAR FÖR BusinessClass FRAMÖVER

Jo, håller väl med dig till viss del med det också. Risken när ett företag lyssnar på alla kunder är att det är svårt att komma till beslut och enighet då det ofta är lika många meningar som människor.

Jag tror inte någon vill ha dold reklam med suspekta skribenter.

Just dessa frågor ställdes lördag morgon vid 2, att de ska ha ett svar redan till lunch under lördagen ser jag som väldigt optimistiskt. En "normal" arbetsvecka tar slut på fredag eftermiddag/kväll.
Behöver vi i detalj veta precis allt om dessa 2 skribenter, tycker presentationen är tillräcklig av båda, jag förväntar mig inte någon djupdykning i deras liv utan mer en överblick om vad de gör.

Skitsnack. Frågorna har stälts för flera dagar sedan i en annan tråd och även tidigare i den här.

Jo, håller väl med dig till viss del med det också. Risken när ett företag lyssnar på alla kunder är att det är svårt att komma till beslut och enighet då det ofta är lika många meningar som människor.
Ett företag som inte lyssnar på kunder kommer att gå under (det är inte Sovjet vi talar om). Just detta, inlyssnandet, var Martin Björnströms största förmåga. Att hela tiden interagera med användarna. Fantastiskt.

I dag framsidan i morgon forumet?
Men första sidan måste ju jobba med, medans forumet lever ett eget liv. Alla medlemar som skriver i forumet.
Det finns ju alltid ngt nytt att läsa i forumet och det kräver ju ringa arbete av forum ägaren.

Men om det är så många som är missnöjda med forum ägare så vår vi ändra på det.
Ta över eller öppna ett nytt forum???
Antingen så agera man annars är det ju just en massa gnäll som vissa tidigar har skrivit.

Jag tänker.... Är man med i något helt gratis, men detta något behöver inkomster så gäller det att gilla läget (reklam etc..) om man nu inte vill vara med o sponsra själv.
Är man rädd för att dessa 2 skribenter är förtäckt reklam så kan man ju välja att INTE läsa det de skriver...

Det är ett lagbrott med dold marknadsföring. Jag har i övrigt ingen ting emot reklam på något sätt.

'Enligt marknadsföringslagen måste all reklam se ut på ett sätt så att det tydligt framgår att det rör sig om just marknadsföring. Det ska också vara tydligt vilket företag som står bakom reklamen. I de etiska reglerna ges exempel på marknadsföring som inte är tillåten, till exempel om den ser ut som en oberoende recension eller en marknadsundersökning.'

Jag tänker.... Är man med i något helt gratis, men detta något behöver inkomster så gäller det att gilla läget (reklam etc..) om man nu inte vill vara med o sponsra själv.
Är man rädd för att dessa 2 skribenter är förtäckt reklam så kan man ju välja att INTE läsa det de skriver...
+ 1 på den

+1
Ett annat sätt att säga det jag menar i tidigare inlägg.

Det är ett lagbrott med dold marknadsföring. Jag har i övrigt ingen ting emot reklam på något sätt.

'Enligt marknadsföringslagen måste all reklam se ut på ett sätt så att det tydligt framgår att det rör sig om just marknadsföring. Det ska också vara tydligt vilket företag som står bakom reklamen. I de etiska reglerna ges exempel på marknadsföring som inte är tillåten, till exempel om den ser ut som en oberoende recension eller en marknadsundersökning.'
Du får väl anmäla lagbrottet när det uppkommer i sådant fall? Eller är du av ren hjärtlighet bara oroad för att BC stängs ner för de presumtiva lagbrotten du är rädd ska ske med de nya skribenterna?

OK. Kanon att ingen ska ha synpunkter. Hoppas att detta även gäller mot flygbolag, tågbolag, hotellbolag och annat som diskuteras på detta forum. Vi gillar läget helt enkelt och finner oss i det så blir allt frid och fröjd. Det kravlöst samhället

Toppen