Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Vi vet inte omständiheterna, men kan någon förklara/ursäkta varför han skulle sätta sig i kabinen och inte i Galley?
Jag förstår nog inte riktigt upprördheten över att han satt i kabinen. Jag har många gånger varit med om att vissa vanliga säten i kabinen varit reserverade som "vilosäten" för personalen och aldrig reflekterat över att det skulle vara fel.

Jag förstår nog inte riktigt upprördheten över att han satt i kabinen. Jag har många gånger varit med om att vissa vanliga säten i kabinen varit reserverade som "vilosäten" för personalen och aldrig reflekterat över att det skulle vara fel.
Global First med United... De ggr jag flugit har de gjort om ett av sätena till en kokong där en av piloterna sovit.

Det är inte riktigt detta de flesta är upprörda över, det är att han satt och sov på arbetstid i kabinen (han jobbade en del av flygningen, dvs flög bara inte med för att jobba på annan strecka som du nog menar). ARN-CPH är ju direkt inte en långflygning, så det är detta de flesta är upprörda över.

Det är inte riktigt detta de flesta är upprörda över, det är att han satt och sov på arbetstid i kabinen (han jobbade en del av flygningen, dvs flög bara inte med för att jobba på annan strecka som du nog menar). ARN-CPH är ju direkt inte en långflygning, så det är detta de flesta är upprörda över.
Ja jag försvarar inte honom eftersom jag, troligen i likhet med alla andra här, inte känner till hela bilden.

Jag tycker dock att det är lite olustigt att så många här är så snabba att racka ner på någon utan att ha alla fakta. Jag är nog mer åt hållet "in dubio pro reo".

Ja jag försvarar inte honom eftersom jag, troligen i likhet med alla andra här, inte känner till hela bilden.

Jag tycker dock att det är lite olustigt att så många här är så snabba att racka ner på någon utan att ha alla fakta. Jag är nog mer åt hållet "in dubio pro reo".
Ingen, inte ens jag som var med, har alla fakta. Det är också därför jag inte lägger ut bild. Min enda synpunkt var att jag blev lite paff när jag såg denne grånade purser först servera de uppskattningsvis 20 passagerarna i Plus (spridda över 11 rader) tillsammans med två kvinnliga kollegor för att sedan med 20 min kvar sjunka ned i ett bekvämt säte vid nödutgång. Störde det någon? Nej, på den sidan om mittgången satt ingen och på 1427 brukar det sällan vara någon feststämning. Men det är klart att det sticker lite i ögonen, ingen i crew kom t ex ut och erbjöd påtår (man kan misstänka att det var för jobbigt att ta sig ned till rad 10 med kannan) och som jag skrev var det inte direkt någon positiv stämning vid serveringen.

Nu över till dagens trevlighet, På dagens SAS/JetTime-flygning till Billund noterade jag vid påstigning att det var lastat choklad och smörgåsar m m (antar att kärran varit på annan plats tidigare under dagen). Det serverades kaffe, gott och varmt sådant, till alla pax. På denna flygning hade man inte ens en skylt med Plus/Go, men OK, vi var ju bara tre pax i Plus så det får väl gå för sig. Nåväl, jag kom på att jag ville ha något sött till kaffet så jag frågade den unga värdinnan om jag möjligtvis kunde få en bit choklad. "Nej, det har vi inte" fick jag tillbaka. Varför ljuga i en sådan situation? Det är väl bara att sticka åt mig ett par sådana där gröna mintchokladbitar? Eller missar jag något?

Toppen