Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

johhenrik

Medlem
Jag uppgraderade till plus med OT. Att jag inte blev uppgraderad vidare är verkligen en skitsak (men EBD är inlagt), jag tyckte mest det var intressant att SAS-personalen uttyckte att det nästan aldrig händer. Poängen med en förmån är ju ändå att man kan räkna med att man någonsin kan få utnyttja den. Om förmånen är lika vanligt förekommande som wifi-onboard är (var), eller att det bara händer när de tvingas göra op-up, är den ju inte värd ett mycket.
Jag tror de menar något annat än courtesy upgrade faktiskt. Alltså, de vet säkert inte ens om denna förmånen, utan tänker mer på att folk lyckas snacka sig till en uppgradering pga sin status eller liknande (vilket jag hade en amerikansk kollega som banen mig var omänsklig på just det, oavsett flygbolag).
 

Agö

Medlem
Kvällens flight, SK1427 (ARN-CPH), bjöd på nytt bottenrekord. Makalöst trött crew körde en vända med "vad ska du ha?"på danska. Tjugo minuter före landning tyckte en manlig besättningsmedlem att arbetsdagen var slut och satte för att sova vid nödutgången. (Jag har bild men väljer att inte publicera den än). Man har säkert rätt till paus men ska den verkligen tillbringas bredvid passagerare? Synnerligen oprofessionellt.
 
Kvällens flight, SK1427 (ARN-CPH), bjöd på nytt bottenrekord. Makalöst trött crew körde en vända med "vad ska du ha?"på danska. Tjugo minuter före landning tyckte en manlig besättningsmedlem att arbetsdagen var slut och satte för att sova vid nödutgången. (Jag har bild men väljer att inte publicera den än). Man har säkert rätt till paus men ska den verkligen tillbringas bredvid passagerare? Synnerligen oprofessionellt.
Frem med billedet! Eller vil du lige dele det på SAS' Facebookside først? :D
 

Jensik

Medlem
Kvällens flight, SK1427 (ARN-CPH), bjöd på nytt bottenrekord. Makalöst trött crew körde en vända med "vad ska du ha?"på danska. Tjugo minuter före landning tyckte en manlig besättningsmedlem att arbetsdagen var slut och satte för att sova vid nödutgången. (Jag har bild men väljer att inte publicera den än). Man har säkert rätt till paus men ska den verkligen tillbringas bredvid passagerare? Synnerligen oprofessionellt.

Så han arbetade alltså en stund, sen satte han sig och sov mitt bland passagerarna? Brukar inte pursern arbeta hela tiden på en så kort flygning? Lite märkligt att ta crew rest 20 min före landning på denna korta flygning.
 

011430121

Medlem
Kvällens flight, SK1427 (ARN-CPH), bjöd på nytt bottenrekord. Makalöst trött crew körde en vända med "vad ska du ha?"på danska. Tjugo minuter före landning tyckte en manlig besättningsmedlem att arbetsdagen var slut och satte för att sova vid nödutgången. (Jag har bild men väljer att inte publicera den än). Man har säkert rätt till paus men ska den verkligen tillbringas bredvid passagerare? Synnerligen oprofessionellt.
Vem betalar mest för bilden, SAS eller Aftonbladet? Eller så blir inget betalt för biljetten om den läggs upp på BC, skulle tippa att Du får ca 40 "tummen upp" för den bilden, mest spänd på vad det blir för kommentarer från @Aurora på den bilden.
 
A

Aurora

Guest
Vem betalar mest för bilden, SAS eller Aftonbladet? Eller så blir inget betalt för biljetten om den läggs upp på BC, skulle tippa att Du får ca 40 "tummen upp" för den bilden, mest spänd på vad det blir för kommentarer från @Aurora på den bilden.

Hva skal man si? Personlig håper jeg bildet sendes til gull/diamantsupport så vedkommende får en reprimande. Hvis man er lei av jobben sin bør man bytte jobb, ingen grunn til å ødelegge for sine kollegaer med dårlig holdning.
 

Canadien

Medlem
Vem betalar mest för bilden, SAS eller Aftonbladet? Eller så blir inget betalt för biljetten om den läggs upp på BC, skulle tippa att Du får ca 40 "tummen upp" för den bilden, mest spänd på vad det blir för kommentarer från @Aurora på den bilden.
Utan att veta hela historien kring så är dey ju svårt att kommentera. Han kanske fick hjärtklappning, han kanske fått beskedet att hans mor dött tidigare undrr dagen och tillslut orkade han inte mer, eller så var han bara trött, eller bakis, eller... Ta det till domstol, häng inte ut folk här eller på DN/AB/...
 

Agö

Medlem
Utan att veta hela historien kring så är dey ju svårt att kommentera. Han kanske fick hjärtklappning, han kanske fått beskedet att hans mor dött tidigare undrr dagen och tillslut orkade han inte mer, eller så var han bara trött, eller bakis, eller... Ta det till domstol, häng inte ut folk här eller på DN/AB/...
Nja...
 

Agö

Medlem
Jag kan lägga till att det dessutom var pursern som "tog semester". Hans attityd smittade av sig till resten av crew på denna flight,
 
Toppen