Senaste nytt

TANKAR FÖR BusinessClass FRAMÖVER

Jag förstår fortfarande inte. Man har alltså haft 7 heltidsanställda personer (5 utvecklare och Martin / Jacob) som mest. Dessa är nu alla borta, samtidigt som man vill växla upp och utveckla BC? Är det ni tre hobbymoderatorer och gurus som skall göra det som 7 heltidsanställda inte klarade av?

En relevant och bra fråga. För att utveckla nästa steg kommer det kräva resurser och kapital. Det arbetas det på.

Vad med innehåll på förstasidan i Sverige? Här vill vi testa tillsammans med medlemmar lite mer ”user driven content”, självklart med medlemmars godkännande samt över tid, testa annat innehåll först med en mindre grupp.

Bra idé! Men i så fall så får ni fixa sidan där man kan skriva recensioner så att man har större kontroll över den och i efterhand kan redigera både text och bilder samt välja ut "hero" bild etc. Som det är nu, så är det för linjärt och strikt hur utformingen måste ske.

Man kanske får betala rätt saftigt för att få sin annons förtäckt som en recension? :D

Det är oftast med så kallade "sponsrade inlägg", affiliate links eller produktplaceringar som företag/bloggar tjänar pengar på numera. Annonser är en minskande marknad, tack vare "adblockers" och att folk är mer resistenta mot dom. Det går inte längre att dra in flera hundratusentals-kronor på "banners" på en mindre sajt om man inte har en myriad sidvisningar eller en väldigt nischad läsekrets (vilket BC iofs har).

Däremot så brukar (måste) alltid dessa sponsrade inlägg märkas upp tydligt, men så verkar det inte varit på BC (hittills i alla fall) :)

Blir säkert bättre. Jag upplever själv att det är en för smal nisch av människor, idag, för att en ägare ska kunna kapitalisera (åtminstone gå +/- 0)

Jag tror mycket väl att några "hobbymoderatorer" mm kan uträtta det 7 anställda kostade.... Har man fel fokus o lösning kan man i min värld vara 250 anställda utan att tjäna pengar (?)

Sen är jag tveksam om ens den nya inriktningen kommer bära sig. Jag tycker idén är intressant, men skulle inte satsa mina egna pengar.
Jag tycker att den verkar lida, precis som föregångaren, av en brist på empiriskt o teoretiskt underlag för att motivera en investering.

Finns det en marknadsplan? Har man analyserat andra som arbetat på liknande sett? Kör man bara en band wagon o härmar breda forum som flashback etc?

Jag beundrar er som arbetar med detta utan ekonomisk ersättning. I mina ögon är det ett jätteprojekt som ska till för att presentera något ekonomiskt hållbart.... Jag antar att man inte lämnar sin VD-post på reisegiganten om man inte förväntar sig att tjäna pengar i någon tidshorisont. För inte är detta ett filantropiskt projekt (?)

Däremot så brukar (måste) alltid dessa sponsrade inlägg märkas upp tydligt, men så verkar det inte varit på BC (hittills i alla fall) :)

Det är mycket snack om detta - är det någon som har bevis för att BC faktiskt fått betalt för någon av dessa recensioner? Jag kan hålla med om att de kanske inte varit de mest lysande epos jag läst, men att pga detta hela tiden hävda att det måste vara reklam är ju ganska långsökt. Jag har iaf inte sett några bevis för att det betalats något till BC för att få dessa publicerade.

Det är mycket snack om detta - är det någon som har bevis för att BC faktiskt fått betalt för någon av dessa recensioner? Jag kan hålla med om att de kanske inte varit de mest lysande epos jag läst, men att pga detta hela tiden hävda att det måste vara reklam är ju ganska långsökt. Jag har iaf inte sett några bevis för att det betalats något till BC för att få dessa publicerade.
Vid åtminstone ett tillfälle har jag för mig att en "recension" först försvann och sedan märktes som "annons" eller "reklam" så det du skriver är, återigen om jag minns rätt, inte korrekt.

Håller med på ett sätt, men det finns ju en för bc ganska klar problematik om det ändå upplevs så. Det är säkert också en uppfattning som delas även av läsare som inte skriver här.

Det bekräftar lite av min tanke om att jag inte ser någon tydlig idé, förutom att man vet att det förra inte funkade. Ska man skjuta i blindo tills man träffar rätt (?)

Anledningar till varför folk kommer uppleva det som reklam (eller åtminstone oseriöst ) :
1. Recensionerna är odelat positiva
2. De är översatta från ett annat språk o har publicerats åtskilliga gånger innan.
3. De är språkligt undermåliga
4. Man hittar inte ens författarna på Google .
5. Om man vill bredda sin publik
....är hotellrecensioner från Djibouti då vägen att gå (?)

etc

Det var meget lidt konkret information og noget mere historiefortælling end man havde håbet på...

Jeg ser dog enkelte lyspunkter:
"Forum-gurus" og "rejsetjenester" – begge dele lyder spændende, og er noget jeg ser frem til at høre mere om. Det er dog stadig ganske uklart hvad de er og hvilken funktion de skal have.

Det som er mit og formentlig også mange andres store spørgsmål er til det redaktionelle indhold. Dette har været af meget svingende kvalitet, og det er stadig ganske uklart, hvilke "redaktionelle regler" det er i overensstemmelse med. Jeg håber der i fremtiden vil være flere oplysende artikler og kritiske tests og mindre samlebåndsjournalistik – jeg synes vi som læsere fortjener bedre.

For læseren er det vel mindre vigtigt om noget er reklame eller bare fremstår som reklame? Begge dele efterlader et dårligt indtryk, og giver et billede af en useriøs redaktion.

Man kan jo også undre sig over, at et antal artikler og tests fjernes og/eller redigeres, hvis der ikke er tale om reklame. Hvis alt er OK hvorfor så bruge resurser på at lave det om?

Om du med bevis menar om någon har sett en faktura utställd så är svaret sannolikt nej. Däremot så inser väl också du att enbart positiva recensioner utan någon som helst reflekterande (dessutom med pressfotografier direkt från hotellet) är en av två saker

1) Köpta
2) Grymt dåliga och borde aldrig ha blivit publicerade

Vad tror du själv om ovanstående? För mig är det nästan mer besvärande om det är tvåan som gäller. Är det verkligen så låg tröskel att få betalt och bli publicerad på BC?

Det är mycket snack om detta - är det någon som har bevis för att BC faktiskt fått betalt för någon av dessa recensioner?
Förutom det konkreta fall som nämnts ovan, skulle åtminstone jag (fortfarande) vilja ha svar på min fråga ovan, om BC kan bekräfta att inte heller frilansande skribenter får, helt eller delvis, sina resor och vistelser betalda av någon annan. Jag ser ingen mening med att gå ut och informera om att "vi" (oklart vilka? moderatorer? Jason? Någon annan?) inte får resor och vistelser betalda, när samtliga recensioner senaste tiden varit skrivna av frilansare.

Toppen