Ja, det är lite otydligt uttryckt. När jag fick frågan hade jag lite samma undringar - vad innebär det, vad är tanken med det? Efter lite samtal fram och tillbaka så kändes det ändå som att vi nådde någon slags samtycke utan att direkt kunna formulera exakt vad det handlar om. Vi har en skiss på vad gururollen innebär som nog kommer att publiceras inom en snar framtid men det är också något som kommer att växa fram över tid.
Det är framförallt ett sätt att knyta upp ett par personer till närmare till BC-organisationen för att utnyttja oss (mig och
@Dr. Miles i det här fallet) för att på bästa sätt bygga vidare på BusinessClass. En sak som mycket väl kan falla på gurus är tex att hålla guider och stickys uppdaterade - dvs försöka strukturera upp information lite bättre. Vi kommer säkerligen att försöka bidra med lite artiklar här och där även om fokus nog kommer att ligga på forumet till största delen. Men exakt hur det blir får framtiden utvisa.
För tydlighetens skull vill jag påpeka att "guru" inte är detsamma som moderator. Dvs jag och
@Dr. Miles kommer inte att moderera forumet. (Iaf inte så som det ser ut idag.)