Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

@SinMal
jag kontaktade vanliga kundtjänsten. Har inte för vana att klaga så jag visste inte att det fanns en annan väg.. Jag berättar gärna mer sen men vill ge de en chans att besvara klagomålet först. Åker tillbaka hem snart igen, ska bli intressant att se om det är likadant då.

EBGPoints.PNG

Så nära men ändå så långt borta ...
6 veckor kvar på kvalificeringsåret men inga poänggrundande resor inbokade...
Blir nog inget Diamond i år..heller...

Åkte till Hong Kong för några dagar sedan, är nöjd med allt det "hårda" som stol, underhållning och mat. Till och med bagaget rullade på bandet när jag kom, trots en ovanligt smidig passage genom passkontrollen. När vi kommer till det "mjuka" med service är jag allt annat än imponerad! Jag har blivit Diamond för att jag gjort medvetna val av vilket bolag jag ska flyga med och just servicen ombord är den viktigaste aspekten. Den här gången var det inte bra! Kabinpersonalen såg mig knappt och agerade som om de var viktigare än oss kunder. Frågade om jag kunde få en till bit ost eftersom jag tackade nej till dessert. Nej, det var så tajt lastat så hon vågade inte göra undantag. När jag efter serveringen ska gå och hämta lite snacks står en av värdinnorna och smaskar i sig ost, som var så tajt lastat! Skulle de inte ha gått fram och frågat mig om jag ville ha lite mer när det blev över?? De suckar när jag vill passera genom galleyt (satt på höger sida) eftersom de måste flytta på en vagn! De gjorde ännu värre saker som jag inte vill ta upp innan jag får svar på mitt klagomål. Jag har aldrig blivit bemött så här ombord, definitivt inte på SAS! Är det så här det är att vara Diamond funderar jag allvarligt på att flyga med andra bolag i framtiden.
Jag antar att du åkte i business i och med att det erbjöds ost och dessert ombord.
Min personliga åsikt är att om du frågar efter mer ost och de nekar för de inte vet om det räcker så ska de självklart erbjuda dig en extra bit när de ser att det blir över, inte äta upp den själva. Att man inte får "dubbel ranson" direkt tycker jag dock är bra, men du borde ha erbjudits den efteråt.
Varför har de en vagn som blockerar gången kan man ju undra när du ska passera (antar att du skulle till buffén), ska inte vara något snack om saken att de flyttar på den om du inte kommer förbi annars.
Det dåliga bemötandet du fick har nog inget med att göra att du är Diamond, snarare att du haft cabin crew som inte haft en av sina bättre dagar. Tråkigt när de inte kan leverera en mjuk produkt som kunden är nöjd med.

Personligen har jag aldrig haft problem på longhaul med SAS, oavsett vilken kabin jag åkt i. Det har alltid varit glada miner och aldrig några problem att servera det jag önskar, förutom när jag ville ha chips och nötter som snacks i plus till fördrinken. Där blev det blankt nej även om de gjorde ett undantag och gav mig chips istället för nötter "för den här gången".

En Now or Never-longhaul i Go borde lösa biffen? :)
Jag hade kört någon milagerun för att klara av de få poängen som saknas (och för att slippa sitta i SAS Minus på longhaul ;)). Två Plusresor i EU räcker, tex till någon tysk (TXL brukar vara billig) eller polsk stad kan man hitta ganska billiga Plusresor.
Alternativt kan @AtleFlyg skaffa AMEX Elitekortet och få 20000 i bonus.

Jag antar att du åkte i business i och med att det erbjöds ost och dessert ombord.
Min personliga åsikt är att om du frågar efter mer ost och de nekar för de inte vet om det räcker så ska de självklart erbjuda dig en extra bit när de ser att det blir över, inte äta upp den själva. Att man inte får "dubbel ranson" direkt tycker jag dock är bra, men du borde ha erbjudits den efteråt.
Varför har de en vagn som blockerar gången kan man ju undra när du ska passera (antar att du skulle till buffén), ska inte vara något snack om saken att de flyttar på den om du inte kommer förbi annars.
Det dåliga bemötandet du fick har nog inget med att göra att du är Diamond, snarare att du haft cabin crew som inte haft en av sina bättre dagar. Tråkigt när de inte kan leverera en mjuk produkt som kunden är nöjd med.

Personligen har jag aldrig haft problem på longhaul med SAS, oavsett vilken kabin jag åkt i. Det har alltid varit glada miner och aldrig några problem att servera det jag önskar, förutom när jag ville ha chips och nötter som snacks i plus till fördrinken. Där blev det blankt nej även om de gjorde ett undantag och gav mig chips istället för nötter "för den här gången".

Nu när jag åkte hem med Thai så var det precis samma upplevelse för mig. Dryg CC som ttyckte att vi var där för dem. När det tog 17 min att få dryck (efter att maten var serverad) suger. När jag påtalade det så gjorde värdinnan ett tecken i luften och jag bad henne förklara - hon menade att jag får väl skriva och klaga då.
Vad hon inte visste var att har man med mig och göra och jag ruttnar så får man känna av det. Kallade på högsta hönan och läste lusen av denne. resten av flighten gick därefter bra.
Brevet jag skickade till Thai idag kommer nog bli värdinnan varse (att tecken i luften är inte bra)

Jag hade kört någon milagerun för att klara av de få poängen som saknas (och för att slippa sitta i SAS Minus på longhaul ;)). Två Plusresor i EU räcker, tex till någon tysk (TXL brukar vara billig) eller polsk stad kan man hitta ganska billiga Plusresor.
Alternativt kan @AtleFlyg skaffa AMEX Elitekortet och få 20000 i bonus.

Har redan Elite... Har en longhaulresa inbokad men tyvärr en award... Är mest tidsbrist som gör att det blir tajt! Får se vad det blir att hitta på.

avboka award-resan och boka "bästa tillgänglighet-award" borde lösa biffen.

Man kan även köpa baspoäng, hur kalkylen ser ut har jag dock inte i huvudet, men normalt sätt är det "dyrt" att göra så om man inte saknar några enstaka poäng. 7500 poäng kan nog göra så att kalkylen inte riktigt går ihop.

Toppen