Visa bifogad bild 42912
Så nära men ändå så långt borta ...
6 veckor kvar på kvalificeringsåret men inga poänggrundande resor inbokade...
Blir nog inget Diamond i år..heller...
Jag antar att du åkte i business i och med att det erbjöds ost och dessert ombord.Åkte till Hong Kong för några dagar sedan, är nöjd med allt det "hårda" som stol, underhållning och mat. Till och med bagaget rullade på bandet när jag kom, trots en ovanligt smidig passage genom passkontrollen. När vi kommer till det "mjuka" med service är jag allt annat än imponerad! Jag har blivit Diamond för att jag gjort medvetna val av vilket bolag jag ska flyga med och just servicen ombord är den viktigaste aspekten. Den här gången var det inte bra! Kabinpersonalen såg mig knappt och agerade som om de var viktigare än oss kunder. Frågade om jag kunde få en till bit ost eftersom jag tackade nej till dessert. Nej, det var så tajt lastat så hon vågade inte göra undantag. När jag efter serveringen ska gå och hämta lite snacks står en av värdinnorna och smaskar i sig ost, som var så tajt lastat! Skulle de inte ha gått fram och frågat mig om jag ville ha lite mer när det blev över?? De suckar när jag vill passera genom galleyt (satt på höger sida) eftersom de måste flytta på en vagn! De gjorde ännu värre saker som jag inte vill ta upp innan jag får svar på mitt klagomål. Jag har aldrig blivit bemött så här ombord, definitivt inte på SAS! Är det så här det är att vara Diamond funderar jag allvarligt på att flyga med andra bolag i framtiden.
Jag hade kört någon milagerun för att klara av de få poängen som saknas (och för att slippa sitta i SAS Minus på longhaulEn Now or Never-longhaul i Go borde lösa biffen?![]()
Alternativt kan @AtleFlyg skaffa AMEX Elitekortet och få 20000 i bonus.
avboka award-resan och boka "bästa tillgänglighet-award" borde lösa biffen.Har redan Elite... Har en longhaulresa inbokad men tyvärr en award... Är mest tidsbrist som gör att det blir tajt! Får se vad det blir att hitta på.
Jag antar att du åkte i business i och med att det erbjöds ost och dessert ombord.
Min personliga åsikt är att om du frågar efter mer ost och de nekar för de inte vet om det räcker så ska de självklart erbjuda dig en extra bit när de ser att det blir över, inte äta upp den själva. Att man inte får "dubbel ranson" direkt tycker jag dock är bra, men du borde ha erbjudits den efteråt.
Varför har de en vagn som blockerar gången kan man ju undra när du ska passera (antar att du skulle till buffén), ska inte vara något snack om saken att de flyttar på den om du inte kommer förbi annars.
Det dåliga bemötandet du fick har nog inget med att göra att du är Diamond, snarare att du haft cabin crew som inte haft en av sina bättre dagar. Tråkigt när de inte kan leverera en mjuk produkt som kunden är nöjd med.
Personligen har jag aldrig haft problem på longhaul med SAS, oavsett vilken kabin jag åkt i. Det har alltid varit glada miner och aldrig några problem att servera det jag önskar, förutom när jag ville ha chips och nötter som snacks i plus till fördrinken. Där blev det blankt nej även om de gjorde ett undantag och gav mig chips istället för nötter "för den här gången".
Jag hade kört någon milagerun för att klara av de få poängen som saknas (och för att slippa sitta i SAS Minus på longhaul). Två Plusresor i EU räcker, tex till någon tysk (TXL brukar vara billig) eller polsk stad kan man hitta ganska billiga Plusresor.
Alternativt kan @AtleFlyg skaffa AMEX Elitekortet och få 20000 i bonus.
Har redan Elite... Har en longhaulresa inbokad men tyvärr en award... Är mest tidsbrist som gör att det blir tajt! Får se vad det blir att hitta på.
avboka award-resan och boka "bästa tillgänglighet-award" borde lösa biffen.