Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Igår GOT-ARN (SK160)
Då har man nu äntligen separata köer på gate 17 och ändå klarar SAS personal ingen priority boarding...

Varför kan man inte låta kö 1 (prio) komplett boarder först?
SEN fortsätter man och öppna kö 2 (self-service)
OCH SEN så öppnar man kö 3 (alla andra)?

SAS, HUR SVÅRT KAN DET VARA????

Igår GOT-ARN (SK160)
Då har man nu äntligen separata köer på gate 17 och ändå klarar SAS personal ingen priority boarding...

Varför kan man inte låta kö 1 (prio) komplett boarder först?
SEN fortsätter man och öppna kö 2 (self-service)
OCH SEN så öppnar man kö 3 (alla andra)?

SAS, HUR SVÅRT KAN DET VARA????
Jag har insett ett fel som gör att det inte kommer att fungera.
När det delas upp i två köer i korridoren, så delas det i Prio/Self-service och Ordinary. Det innebär att alla som vill gå i self-service står i prio-kön, så när prioboarding påbörjas kommer de som har prio inte fram. Prio borde ha en egen kö redan från början om det skall vara någon idé.

Vi gick på ändå. Eftersom jag vet att SAS ytterst sällan följer reglerna. Och visst, det var ingen som stoppade oss trots EBD, EBG x 2, och tre platser i Plus (samt spädbarn ska sägas). Otroligt dåligt att inte ens kunna hantera omvänd prioboarding!
Hoppsan. Jo man kan kanske omvänt samtycka till brottet mot utropad prioordning.
Jag hade också gått på...

När jag åkte från CPH i tisdags var väl typ alla prio. Det blir också rörigt. Däremot kom min väska som #3 och iaf den första var också prio.

Hoppsan. Jo man kan kanske omvänt samtycka till brottet mot utropad prioordning.
Jag hade också gått på...
Ja, haha. Lite civil olydnad. Man blir lite paff över ett sådant utrop, i synnerhet när man står längst fram med en baby och ombeds vänta trots givna omständigheter.

Toppen