Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Det funkade nyss bra med prio boarding från Luleå faktiskt. Det är fösta gången för mig.
Fungerade såsom i att de ropar upp att det är prioboarding men sedan skiter i vilka som går ombord, eller fungerade såsom i att de ropade upp prioboarding och bara släppte på priopassagerare och avvisade övriga?
 

Joshua

Medlem
Sk407 Arn-cph idag. Utrop osv sedan stormar alla igenom... Dock hör jag de diskutera det här med EBG/EBD, de borde ju visa sitt kort sa en tjej lite högt?
Lite irreterad på mig själv varför jag blir så upprörd över det...
 

Elberto

Medlem
SK160 GOT-ARN

SAS har skapad 3 köer på gate 17.
Man skulle ju tro att det är priority boarding kö som öppnas först.

Helt fel! Enligt SAS logiken öppnar man först self-service och ibland priority samtidigt.
Kära SAS, ni suger på priority boarding.

Jag tror nu inte längre att ni kommer klara det här med priority boarding.
Never.
Ever.

f11a68d478fa8d14ecccba0065e58b81.jpg
 

olo

Medlem
SK160 GOT-ARN

SAS har skapad 3 köer på gate 17.
Man skulle ju tro att det är priority boarding kö som öppnas först.

Helt fel! Enligt SAS logiken öppnar man först self-service och ibland priority samtidigt.
Kära SAS, ni suger på priority boarding.

Jag tror nu inte längre att ni kommer klara det här med priority boarding.
Never.
Ever.

f11a68d478fa8d14ecccba0065e58b81.jpg
Fast största problemet är att det är samma fålla från korridoren fram till dessa skyltar för self service och priority, vilket innebär att 95% står i den kön - så oftast väljer jag kön för "general boarding" - den är oftast snabbast.
 
Fast största problemet är att det är samma fålla från korridoren fram till dessa skyltar för self service och priority, vilket innebär att 95% står i den kön - så oftast väljer jag kön för "general boarding" - den är oftast snabbast.
Man kan i alla händelser vara helt säker på att Priority boarding inte är snabbast. :mad:
 

bnr

Medlem
Katastrof idag (inget ovanligt alltså) ARN T4. Öppnar upp både vändkorset och vanlig boarding samtidigt, väntar i 30 sekunder när säkert 15-20 pers gått igenom innan utropet kommer...
Effekt = 0.
 

Jonas C

Medlem
Det fungerade dåligt även på Tokyo Narita förra veckan.
Jag förstår inte. Det var ANA personal som tog hand om boardingen och de sköter prio boarding bra på deras egna flygningar. :confused:
Från Köpenhamn sköttes det utmärkt med priority boarding till Tokyo, men på hemvägen funkade det inte bra alls. Majoriteten av passagerarna på utresan var japaner, medan det var skandinaver i majoritet på vägen hem. Kanske kan vara en förklaring.
 
Toppen