Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Är det ens sas som äger maskinerna? Det är väl ingen av de skandinaviska flygplatserna som kör med gater dedikerade till bolagen? Men just vändkorsen kanske är deras?
Oavsett vem som äger maskinen vid gaten misstänker jag att varje flygbolag som programmerar hur sitt boardingkort ska se ut och vilka information ska finnas.

Oavsett vem som äger maskinen vid gaten misstänker jag att varje flygbolag som programmerar hur sitt boardingkort ska se ut och vilka information ska finnas.
Det finns en standard för infon på boardingkorten.

Sedan är det väl upp till varje bolag vad som ska göras med dem, men om maskinen eller maskinens programvara inte har stöd för konceptet status så är det inte mycket de kan göra...

Ja egentligen borde det inte behöva lösas genom tekniken utan att man på ett trevligt sätt avvisar de som inte har rätt till prioboarding

Sk0113 ARN-MMX
Gate 43 som ligger längst in bakom Joe & Juice. När folk börjar köa 5 min innan gaten öppnar bildas en kö så att det blir omöjligt att ta sig fram till gaten.
Prioutrop för statusmedlemmar, men det finns ingen fysisk möjlighet för oss att ta oss fram förbi kön. Alla släpps dessutom på samtidigt,

Sk0113 ARN-MMX
Gate 43 som ligger längst in bakom Joe & Juice. När folk börjar köa 5 min innan gaten öppnar bildas en kö så att det blir omöjligt att ta sig fram till gaten.
Prioutrop för statusmedlemmar, men det finns ingen fysisk möjlighet för oss att ta oss fram förbi kön. Alla släpps dessutom på samtidigt,
Gate 43 är nog den sämsta gaten på hela ARN T4! Det är kaoset vid boarding, och utöver avsaknaden för infrastruktur för prioboarding så syns inte skärmen med info om boarding börjat ut i korridoren där pax behöver stå, då inte alla pax för en 737 ryms i väntdelen. Lägg till att det är långt att gå till planet och att bakdörrarna inte får användas.

Toppen