Senaste nytt

SAS Travel Cash

T-Mobile är annars att rekommendera. Funkar utmärkt för oss utlänningar att köpa i USA och kostar ingenting när man inte är där ifall man väljer rätt abonnemang.

Japp. Det är T-Mobile jag köpt tidigare. Men mitt problem har varit att abonnemangen inte går att aktivera igen ifall de inte använts på tre månader. Därav valet av Ting. (Sen om det med abonnemangen är sant eller bara knasig kundtjänst är en annan fråga :)).

Japp. Det är T-Mobile jag köpt tidigare. Men mitt problem har varit att abonnemangen inte går att aktivera igen ifall de inte använts på tre månader. Därav valet av Ting. (Sen om det med abonnemangen är sant eller bara knasig kundtjänst är en annan fråga :)).

Stoppa in $100 åt gången så lever abonnemanget i 12 månader!

Stoppa in $100 åt gången så lever abonnemanget i 12 månader!

Åfan. Där fick jag för att lita på kundtjänsten :)
Aja, nu har jag fixat mitt Ting-abonnemang (vilket var lättare sagt än gjort och involverade fem telefonsamtal, massor av mail och två inköp via proxy av pre payed-cc). Men onekligen bra att veta för framtida behov.

Tänx

Jag vill felanmäla ditt köp!
Iphones köpes direkt från apple.se med Amex så man göttas in 30 poäng per hundring. Viktigt! :)

Mer seriöst så hade virtuella kort möjligen varit något jag hade gillat om de hade en amerikansk bank som utfärdare. Men tyvärr är det ju inte så.
Så man ska inte köpa från Dustin genom SAS-partner sida med 38 poäng per hundring (som tillfällig kampanj till 17 oktober) då? Speciellt när man inte kan skaffa ett AMEX ;)

SJ tar inte emot Traven Cash eller andra elektroniska kort i bistron.

Det blev jag uppmärksammad om idag. Faktiskt första gången som jag blivit nekad. Dum som jag var så råkade jag föra över 100 kr med någon nolla förmycket när jag aktiverade det. Så provar mig nu fram på olika ställen :D

Ramlade in 2 x 500 poäng på EB-kontot idag "Travel Cash - Extra Points"av någon anledning.
Vad kan det vara? Kan det vara poäng från två personer i familjen som fått Travel Cash-kortet automatiskt? (Jag har familjekonto och får poängen från dem)
Någon annan som fått det?

Jag har SAS EBMC, SAS AmEx Elite. Så något Travel Cash-kort ska väl inte skickas ut automatiskt?

Ramlade in 2 x 500 poäng på EB-kontot idag "Travel Cash - Extra Points"av någon anledning.
Vad kan det vara? Kan det vara poäng från två personer i familjen som fått Travel Cash-kortet automatiskt? (Jag har familjekonto och får poängen från dem)
Någon annan som fått det?

Jag har SAS EBMC, SAS AmEx Elite. Så något Travel Cash-kort ska väl inte skickas ut automatiskt?
Ringde SAS. Killen i kundtjänst sa att det är en välkomstbonus till Travel Cash, oavsett om något kort beställts eller ej. När jag sa "min förståelse är att om man har SAS EBMC eller SAS AmEx så ska inget Travel Cash skickas ut" så svarade han att det är en välkomstbonus man får för att man har tillgång till tjänsten(?)
Underligt att jag fått 2 x 500 poäng, hur det går ihop vet jag inte...

Loggade in på de konton som är anslutna till familjekontot, finns inga sådana poster av poäng (varken in eller ut) på dem.

Tror inte att det jag fått som svar är hela sanningen...

Toppen