Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Nej, tyvärr fungerar det som du befarar. Man kunde ju tänkt sig en soft landing som innebar diamond ett år till även om man bara kvalat in till guld, men det är inte specat så i reglerna. Så du får bara guld som vanligt.

Om du inte har gett bort ditt guldkort så kan du skapa ett nytt EB-konto i ditt eget namn och skänka guldet dit, så har du iallafall två års guld på det nya kontot

Om du inte har gett bort ditt guldkort så kan du skapa ett nytt EB-konto i ditt eget namn och skänka guldet dit, så har du iallafall två års guld på det nya kontot
Detta skulle jag inte rekommendera. Det strider mot portalparagrafen i medlemsvillkoren och kan leda till trista konsekvenser (läs: SAS slänger ut dig och du förlorar alla innestående poäng på kontot, p 1.7 i villkoren).

Inte för att vara den men det har börjat bra.
Med den här resan (åker hem 16 OCT) så är jag uppe I 45 175 poäng.
Den nya perioden började 1:a oktober :)

(efter business ToR PVG, Plus inom Europa och Eco till Asien)

• Gilla
Reactions: jlo
OK, den hade jag missat (står redan i första stycket av medlemsvillkoren...)
Mmm. Vill minnas att det finns en prominent medlem här, som i sin ungdom, torskat på att ha just två konton. Det är ju ett rätt klockrent fall av "misuse" för att använda sig av SAS terminologi.

Det bara slog mig att en SL inte är ngn "perk" om man tjänar in ett guld.

Som det ser ut nu så lär mitt resande bara öka med åren framöver så Diamond kommer att vara mitt Basic utan problem :)

Jag skulle behöva mejladressen till Diamondsupporten. Letar när jag är inloggad utan att hitta. Kanske kass på att leta? Skicka gärna pm om du inte vill skriva adressen här.

Edit: Det har löst sig! Tack!

Toppen