Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Jag saknar 4282 poäng men har redan uppfyllt kravet på 4 aegeanresor för att återkvalificera. Någon som har en bra idé på hur jag löser detta över en helg på bästa sätt innan 23/11.

@MrPlow hitta en resa med SAS Plus T&R till Rom, Malaga, Alicante, Madrid eller Barcelona? Du kan kolla sträckorna på gcmap.com och då det är PLUS så blir det 200% poängintjäning.

Jag saknar 4282 poäng men har redan uppfyllt kravet på 4 aegeanresor för att återkvalificera. Någon som har en bra idé på hur jag löser detta över en helg på bästa sätt innan 23/11.

Jag har fortfarande inte hittat något effektivare sätt att tjäna A3-poäng shorthaul än genom SAS Plus. I synnerhet gäller det i ditt fall, eftersom en SAS Plus-resa någonstans med byte dit och hem ger dig precis 4800 A3-poäng. Kolla t.ex. Berlin, det går fort, oftaoch är i princip alltid billigt.

Leta SAS Plus inom europa brukar vara det bästa. Sök på Matrix - ITA Software by Google med departure ARN (eller varifrån du vill) och destination BCN plus "Nearby"->Within 500 miles->"Select all". Advanced routing codes, skriv in "O:SK" på både ditresa och hemresa. "See calendar of lowest fares" för den månad du vill flyga, "Premium Economy" och sök, sen får du kolla bland de billigaste resultaten vilka som uppfyller kravet "1075 miles enkel" (jag skulle ta minst 1100 för att vara säker) på Great Circle Mapper för vissa inom 500 miles från BCN kommer inte vara tillräckligt långt bort, men de flesta.

Oj, glömde det NyfikenGrau sa om att man kan ta en kortare resa med byte för 1200+1200+1200+1200... Då kan du nog hitta ännu billigare alternativ. "O:SK X" i advanced routing codes är det som gäller då. (Tror jag, rätta mig om jag har fel.)

Tänkte inte så långt @NyfikenGrau har givetvis rätt. Du kan lika gärna hitta en resa med byte var du vill. 4 flygningar ger ju 1200*4 = 4800 miles eftersom 1200 miles är minimum för varje flygning med SAS Plus hos Aegean.

Jag har fortfarande inte hittat något effektivare sätt att tjäna A3-poäng shorthaul än genom SAS Plus. I synnerhet gäller det i ditt fall, eftersom en SAS Plus-resa någonstans med byte dit och hem ger dig precis 4800 A3-poäng. Kolla t.ex. Berlin, det går fort, oftaoch är i princip alltid billigt.
Eftersom SAS Plus ger minst 1200p oavsett längd (All airlines så borde det räcka med 4 flighter, vilka som helst. A3 gör väl inte skillnad på destination. Det borde således gå att titta på både billiga Europa-destination som Berlin och på billiga inrikes/Baltikum/Norden.

Japp, jag åker Arlanda-Kalmar ibland i Plus och får 1200 för den också.

En sån här resa bör gå att fixa ganska lätt med alla 4 legs på en och samma dag.

Om @MrPlow bara är ute efter ett milegerun över en dag så är nog ARN-ATH-ARN ett vettigt alternativ, ger ungefär 6000miles. Skärmavbild 2015-10-08 kl. 14.51.26.png

Toppen