Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Bra början på en vecka.
Här skall provas lämplig tjänstebil.

Först ut
Visa bifogad bild 41550

Och efter transportsträckan blev det lite annat godis att provsmaka.
M3 och M4
Visa bifogad bild 41551 Visa bifogad bild 41552

Visa bifogad bild 41554
Dags för effektkontroll.
Enligt specen kom vi nära.
Lite för mycket trafik ställde till försöket med att kräma ur max

Och valet......
Måste nog testa AMG'r och några Porsche innan jag kan ta ett beslut :p
Ville gerne have en M550xD Touring. Gerne med en motoroptimering fra G-Power.

Jeg er ansat i - og betaler derfor skat - i Danmark... Så tjänstebil er ikke relevant for mig :)

Da jeg bruger alle pengene på flybilletter og ferierejser må jeg leve med en BMW 530xd Touring årgang 2009. Som lige nu er på værksted for at få udbedret den klassiske rust i bagklappen - til BMW's fordel skal så siges at de reparerer det på rustgarantien.

Bra början på en vecka.
Här skall provas lämplig tjänstebil.

Först ut
Visa bifogad bild 41550

Och efter transportsträckan blev det lite annat godis att provsmaka.
M3 och M4
Visa bifogad bild 41551 Visa bifogad bild 41552

Visa bifogad bild 41554
Dags för effektkontroll.
Enligt specen kom vi nära.
Lite för mycket trafik ställde till försöket med att kräma ur max

Och valet......
Måste nog testa AMG'r och några Porsche innan jag kan ta ett beslut :p

Du måste ha fantastiskt tjänstebilsavtal i kombination med fantastisk ersättning för tjänst då dessa är aktuella som tjänstebilar.
Vad är förmånsvärdet på Sådana exemplar ?

Själv ska man hitta något bra för si så där 450 .....

Håller med, fantastiskt att dessa bilarna aktuella som tjänstebilar. Förmånsbil skulle jag kunna förstå om man har rätt tjänst men hur motiveras att sådana bilar behövs som tjänstebil?

Håller med, fantastiskt att dessa bilarna aktuella som tjänstebilar. Förmånsbil skulle jag kunna förstå om man har rätt tjänst men hur motiveras att sådana bilar behövs som tjänstebil?

Har inte råd att åka Volvo..........

Om det skall motiveras. Enbart säkerhetsaspekter.
Mycket körning på taskiga vägar där man ser sina egna bromsljus i svängarna. Då måste det till ett styvt chassi och effektiva dämpare.
Ofta både 2, 3 och 4 tradare i rad, utan lucka emellan sig. Kräver en hel del pulver under huven för att snabbt accelerera och komma förbi.
Och slutligen. När Älgarna springer ut framför mig behövs klart överdimensionerade hejdare med keramiska skivor för att snabbt få stopp på skutan.
Säkerheten främst :rolleyes:

Då tar jag hellre en Ridgeline även om den inte har en V8 men ingen av dem är ju speciellt vanliga som tjänstebilar i Sverige.

Baserat på vad jag ser på vägarna är det väl Nissan Navara, någon Ford o en Izusu som är valen. De roliga alternativen är såklart amerikanska, börjar på 700k o drar ett par liter milen...

Häftigast är Filson AEV Brute, men säkert krånglig att importera..

Har inte råd att åka Volvo..........

Om det skall motiveras. Enbart säkerhetsaspekter.
Mycket körning på taskiga vägar där man ser sina egna bromsljus i svängarna. Då måste det till ett styvt chassi och effektiva dämpare.
Ofta både 2, 3 och 4 tradare i rad, utan lucka emellan sig. Kräver en hel del pulver under huven för att snabbt accelerera och komma förbi.
Och slutligen. När Älgarna springer ut framför mig behövs klart överdimensionerade hejdare med keramiska skivor för att snabbt få stopp på skutan.
Säkerheten främst :rolleyes:
Haha vilken CFO köper de argumenten? :D

Toppen